Sayfalar

14 Eylül 2011 Çarşamba

Ne Bulduysam Koydum Keki

Ördek vakitlice uyumuş, adam da yoksa evde Şaşkın kafaya zararlı fikirler üşüşüveriyor. Nereden düştüyse artık aklıma elmalı muffin yapıverem dedim.  Tarif lazım, malzeme var mı bakmak lazım, aaa dolapta bak bu da varmış derken ne idüğü belirsiz bir şey çıkıverdi ortaya.

Şimdi siz merak da edersiniz, tarifini falan istersiniz, neme lazım telefonlarım (ne var yani artık herkeste en az 2 tane yok mu) kilitlenir, vakit geçirmeden yazayım iyisi mi.

3 adet yumurta ile bir Nescafe bardağından (üzerinde Nescafe yazandan) iki parmak eksik şekeri güzelce çırpıyoruz. Yok efendim bu çok şekerli ya da aman ne tatsız bişiy bu diyecek olursan şekeri istediğin kadar arttır, eksilt serbest. Siz bol bol çırpın, öyle diyor uzmanlar ama ben sıkılıyorum, şöyle bir çeviriveriyorum. Sonra içine yağ ve yoğurt ilave etmemiz gerekiyor. Tarifte 1 bardak sıvı yağ diyor. Ben dolapta Becel buldum. Biraz ondan erittim, üzerine biraz sıvı yağ ekledim. Toplamda bir bardaktan az oldu. Evde yoğurt olmadığından onu da bir bardak sütle değiştirmek gerekti. Ayrı bir kapta 2,5 bardak unu bir paket kabartma tozu ile eleyelim, içine istediğimiz kadar tarçın ekleyelim. Ben bu karışıma bir miktar da çekilmiş ceviz karıştırdım. Dövülmüş ceviz de pekala olur ama ona da üşendim tabii robottan geçiriverdim. Sıra geldi kuru karışımla sıvı karışımı birleştirmeye. Yine uzman kişiler der ki unu koyduktan sonra aman haa mikserle karıştırmayın, elde tahta kaşıkla çırpın. Yukarıda anlattıklarımdan anlamış olmanız gerekiyor, anlamadıysanız da ben size daha ne diyeyim, mikseri ben sallayıverdim içine. Bir güzel karıştırıverdim. Bu arada evde vanilya da yoktu. Onun yerine de limon suyu koydum göz kararı. Adı üstünde elmalı muffin, peki nerde bunun elması diyen sabırsız arkadaş işte tam bu noktada elmaları da ilave ediyoruz. Elmaların birini rendeleyip, diğerini origami şeklinde kesip hamura katı katıverdim. Bu arada dolapta kalmış bir adet biçare şeftaliyi de daha fazla bedbaht etmemek için küp küp dilimleyip kötü emellerime alet ettim.

Son olarak ortaya çıkan bu garip karışımı evdeki topu topu 12 adet muffin kalıbına üleştirmeye çalıştım.  Kalıplar doldu ama malzeme bitmek bilmedi. Kalanından Allah sizi inandırsın bir borcam kalıbı daha kek çıktı. Siz en iyisi mi bu tarifi evde denemeye kalkmayın. Olur da maceraya açığım, bu deneyimi yaşamak istiyorum derseniz doğrudan büyük bir borcama doldurun bitsin gitsin.

Bu arada ilk parti de pişti ben bu satırları yazarken. Hani ne yalan söyleyeyim hiç de fena olmamış :))

1 yorum:

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)