Sayfalar

1 Temmuz 2024 Pazartesi

Baba Bizi Kuşlara Götür



Doğdukları günden itibaren binlerce fotoğraf ve videolarını çektiğimiz, çılgınlar gibi de paylaştığımız çocuklarımızın aksine, çocukluğuna ilişkin zamanın şartlarına göre makbul ölçüde fotoğrafı olsa da hiç videosu olmayan bir X Kuşağı mensubuyum ben.

Tam da bu nedenle zamanın şanslı çocuklarından Sertab Erener'in çocukluğundan görüntülerin yer aldığı İncelikler Yüzünden şarkısının klibini ilk izlediğimde bir miktar içlendiğim ve özendiğim doğrudur. Telefonumdaki binlerce anlamsız, bir daha hiç dönüp bakmadığım video yerine babamın gülüşünü görüp, sesini tekrar duyabileceğim tek bir video olabilmesi için neler neler vermezdim.

Yapay zekaya olan merakım malumunuz. Vakit buldukça yenilikleri keşfetmeye bayılıyorum. Sosyal medya algoritmam da eksik olmasın sürekli bu tip içerikleri çıkarıyor karşıma. Luma AI ile tanışmam da bu şekilde oldu. Fotoğrafı canlandırdığı söylenen bu iddialı uygulamayı hemen denemesem olmazdı elbette. Babanı dile getirecek teknoloji henüz olmasa da, Instagram'da "bu uygulama ile fotoğrafınızı canlandırabilirsiniz" diyen çocuğun videosundaki gibi benim çocukluğum da minnak adımlar atacak mıydı acep? "Ya da o zamanlar Instagram olsaydı, Valide Sultan nasıl bir reels paylaşırdı?" merakıma derman olabilecek miydi?

Hemen çocukluk albümüne koştum ve sevgili hemşirem ile yer aldığımız, çocukluğumun en unutulmaz anıları ve yerine sahip İzmir Cumhuriyet Meydanı, namı diğer Kuşlar'da çekilmiş bir fotoğraf ile işe koyuldum. İlk denemede "kuşları uçurmasını" istedim ve bir baktım kuşlar gerçekten de havalandı. Kuşlardan görünmeyen ayacıklarıma mini mini pabuçlar bile ekledi pek muhterem yapay zeka. Heyecanla Instagram'a koşup ilk eserimi paylaştım. 

Lakin bu kadarı kesmedi tabii beni. Aynı günden başka bir fotoğraf karesi buldum ve bu defa "bizi yürütmesini" istedim. Bu komuta şaşırtıcı derecede yaratıcı ve sürreel bir karşılık verdi yapay zeka.  Komutu biraz daha değiştirip aynı fotoğrafla bir deneme daha yaptım ve istediğim yürüyüş efektini bu defa yakalayabildim. Ve elimde üç mini minnacık film parçası, Canva'ya oynamaya gittim. 

Sonuç olarak biraz Lumai, biraz Canva ve bir miktar da yaratıcılık ile, zihnimdeki en eski repliklerden biri olan "baba bizi kuşlara götür" ve iki eski çocukluk fotoğrafım Chaplin tadında başlayıp, Luis Buñuel'e selam çakarak sona eren mini bir filme dönüştü.


Filmin Adı: Baba Bizi Kuşlara Götür
Kurgu: Şaşkın Kova
Yıl: Mart 1976
Keyifli izlemeler :)


Siz de bu yaratıcı yapay zeka uygulaması ile oynamak isterseniz linki buraya bırakıyorum: Luma Dream Machine 

3 yorum:

  1. Ya bu erken göçen babaların kel kafaları , iki kızkardeşin küçüğü oluşumuz falan...paralel evren doğru değil mi Şulecim?
    Bu arada bayıldım mini filmine. Deneyeceğim ben de :)

    YanıtlaSil
  2. Hele bir de kelini Esat Kıratlıoğlu modeli kapattığı dönemi var ki sorma gitsin. :)
    Aslında yaş olarak pek de erken göçmemişti ama biz ona geç gelmiştik o bizden erken gitti Şulecim. :(( Ne diyelim bize biçilen süre bu kadarmış. Güzel anıları hep kalplerimizde, nurlarda uyusun babişkolarımız.
    Paralelin kanıtı için bilim insanları bizi kesinlikle incelemeli. :))
    Luma'yı mutlaka denemelisin. Tavsiyem siyah beyaz fotoğraf tercih etmen. Eski renkli fotolarla da denedim ama sonuç korku filminden hallice oldu. Bir de epey uzun sürebiliyor, ümidini yitirmeyip sabırla beklemek gerekiyor. :))

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş olmuş bakacağım mutlaka,o klip benim de içimi buruyor farklı ve aynı sebepler yüzünden

    YanıtlaSil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (70) #içindenmutlulukgeçenyazılar (7) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (32) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (42) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #şaşkınya (1) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (2) ArtRecreation (1)