Sayfalar

15 Şubat 2021 Pazartesi

Kasvetli Havada Manik Depresif Ütü Monologları

Bir yeni, zorunlu ev hapsimizin başlamasına saatler kaldığı yetmiyormuş gibi, ilkokul yıllarımızdaki Pazar öğleden sonralarını aratmayacak kasvet ve sevimsizlikte bir Cuma havası. Sanki birazdan termosifon yakılacak, o banyo ille ki yapılacak, o okul çantası yarın için hazırlanacak. Yağmur da yağdı yağacak zaten, sokağa çıkıp koşup oynamak hayal. Bari yatmadan Dallas'ı izlebilseydik... 

Havanın yüklediği gam kasavet ruh haline zihnimin en kuytu köşelerine attığım "bi takım sorumluluklar" klasöründen gelen 10 puanlık uzman sorusu: Kırk satır mı, kırk katır mı yoksa kırk günlük ütü mü? 

Bülent Beyciğim cevaplar arasında "dost sohbeti eşliğinde pet şişede Lidl Sangria'sı" yoksa Cenk Bey'den kutumu açmasını rica etsem?

Aman, aman yok ne kutusu? Sanki elindekileri bitirdin neredeyse iki ay oldu. Kutu demek eşya demek; eşya demek çekmece dolap yerleştirmek demek. 

Memeeed Ali Beeeey bi harf lütfeeeen... 

Ütünün üüüüğğğsüüüü... 

Şey, diyorum ki, hani şu nevresimleri ütülemesem. Bırak diyor kırışık kalsın, böyle de güzel diyor kimden miras meçhul mini mini asiliklerim. Bana bak oklavayla kovalarım seni, haydi bakiim vur o ütüyü diyor Tatar Şükriye genlerim.

Bu odaya küçük bi tv mi koysaydım acaba? İki ses olurdu, yeni bişiyler falan öğrenirdim belki hani ütü yaparken, geçip gideeeen zamanlarıııı uuuu bilgilerle donatsaaam... Yok ya, şimdi onu duvara asmak gerekir, sonra kesin ona çarpar falan düşürürüm ben. Temizlemeye çalışırken gürültü polisi komşu teyze kapıya dikilir, o da yetmez önce benim adama sonra yöneticiye şikayet eder, hızını alamaz Allah'a havale eder falan.

Kötü komşu insanı ev sahibi yapıyordu hani? Sorarım atalaaaar nur içinde yatalaaar hani, nerde bizim ev? Sen anca hem de her fırsatta kıymetlimisss diye sayıkladığın Vileda'nın paspasını sekiz koca senedir yanlış kullandığını keşfet. İdeal bir mopun tüm bileşenlerini tek bir potada eritmek suretiyle bu modeli ortaya çıkaran o Alman mühendis hiç bu detayı düşünmez mi a şaşkın? Hele de Almanya gibi evde karınca gibi sessiz ol düsturlu bir ülkede. Huysuz komşun olmasa "Alman bunu düşünmüştür ya" diye düşünmeyecek, bir Alman gibi düşünüp paspası büken mekanizmanın aynı zamanda kapamaya da yaradığını yıllaaar yıllaar sonra fark edemeyecektin. Şaşkın otur sıfır, ata dedeler her şeyi bileler size gidiş yolundan bir...

Vileda Alman mıydı hakkaten ya? Bunu bir araştır.

Yahu bu Marie Kondo'su, Get Organized'cısı ve bilimum Instagram tertip düzencisi nasıl katlıyor bu havluları, nevresimleri? Hepsi bir ölçü, asker gibi bir tertip dizili. Benimse o videoları ne kadar izlersem izleyeyim bir lobumdan giren ötekinden çıkıyor. Kaç kere üst üste yaparsam yapayım bir yaptığım bir ötekine asla ve kat'a benzemiyor. 

Beynin "hafıza nerdeyse dolu" mesajı veriyor. Vileda araştırmasını iptal et! Bol bulduğun gigabaytları zamanında böyle gerekli, gereksiz bir sürü bilgi ile doldurursan işte böyle kilobaytçıklara muhtaç kalırsın. (Dayanamayıp yine araştırdı. Ve evet Alman!)

Alışveriş listesiiii... Ay unuttum di mi sahi onu. Dur yapayım tekrar unutmadan, şu ütünün suyu ısınırken. (Başka işe dalıp yine unuttu)

Bu lanet gelsin lastikli çarşafları nasıl katlıyorduk yahu? Aaaa bak işte böyle de oluyomuş ya mis gibi, bundan sonra böyle yapayım ben de... (İkinciyi yine yapamadı)

Kapaksız giyinme odası dolabı da hiç iyi fikir değilmiş. Herşey ulu orta açıkta. Olmuyooor, bu kazaklar katlı, dolaplar tertipli durmuyoooor. Bir sonraki taşınmada dikkat edilecekler listesine, alt kattaki komşu demografi bilgilerini kontrol maddesinin altına ekle! 

Saat kaç oldu havanın açacağı yok, offf ki offf... Hafta sonu yine kar geliyormuş. Son Hava Bükücü memlekete döndü ya kar da durur mu? Balkanlardan kedi ile birlikte havasını da mı ithal ettik nedir?

Çamaşırları ütülemek mi daha sıkıcıydı, yoksa ütülenmişleri yerine kaldırmak mı sahi? 

Şaşkın Hanım hazırsanız son sorumuz 10 harf, iki kelimeden oluşan bir sözcük. Süremiz yeterli, inancımız tam. Buyrun gelsin!

"Bir olaydan veya sözden aşırı derecede sıkıntı duyulduğunu anlatan bir söz."

Ali İhsan Bey biliyorum ben bunu, dilimin ucunda...

Ne duruyorsunuz efendim, basın butona.

YETTİ GAYRI!





8 yorum:

  1. Hayy sen çok yaşa e mi:) Güldüm, gün aydınlandı valla. Bi de yoruma şöyle başlamak geldi içimden aslında... Fakat bir yandan gülüyor bir yandan bu yazarı tanıyorum ben havası atıyorum. Bak heyecandan ve şu gülme yüzünden içimden geldi aslındayı az daha unutuyordum. Tamı tamına şunu yazıp çekilecektim aslında: Efsane geri döndü!

    Hâlâ gülüyorum. Şu başlangıçta koptum zaten Bülent Bey ve peşinden Cenk Bey... Neyse burada kesim. Bir kez daha "Hay sen çok yaşa e mi," diyeyim ama:)

    YanıtlaSil
  2. @buraneros

    Çok teşekkürler @buraneros. Bak ben de pek bi mutlu oldum bu yoruma sabah sabah. :)) Ha ta bu saatte yayınlıyor olmam tamamen tembellikten. :D

    Sevgili Bülent ve Cenk Beyler yaşımızı fena halde ortaya çıkarıyor ama n'apayım kendimi tutamadım. :))

    YanıtlaSil
  3. Senin hala lastikli çarşafta kalman da yakıştı mı, ben level atladım yorganlar korksun benden 🤣🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
  4. @Evren

    Hahaha Evrenin yorganla dansı konulu sanatsal çalışmayı bizzat izleme şerefine nail olmuş biriyim ben şunun şurasında, bilmem mi :)))
    Bak bi de bavul için kot pantolon katlama sanatı var hemşirem, loblarım senkronize çalışabildiği gün inanıyorum onu da öğrenicem. :P

    YanıtlaSil
  5. Cook mutluyum su an utu Ve carsaf katlamaktan ben kadar haz almayan bir baskasinin hikayesini okudugum icin...cevap veriyorum: B) Utulenenleri yerkestirmek..sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. @UZAK
    Sevgili UZAK, ben cevap konunda hala kararsızım. En iyisi "C) İkisi de birbirinden beter" seçeneği eklemek sanki. :))

    YanıtlaSil
  7. gelip de yorum bırakmamış olmasanız keşfedemeyecektim ve büyük kayıp olacaktı :))) şahane! ay hoşbuldum! şimdi ben sapık gibi bu bloğun altını üstüne getiririm her boş fırsatta girip az az okuyarak, lütfen yanlış anlamayın zararsız bir deliyim nihayetinde....

    YanıtlaSil
  8. @Sadece C
    Boşuna dememişler "deli deliyi dakkada bulurmuş" diye. Hoşgeldin komşu, bi delide burada, her zaman beklerim. E iade-i ziyaretsiz de olmaz elbet, kahvemi kapıp geleceğim ben de arada. :))
    Blogu o kadar çok ve uzun aralıklarla kapatıp kapatıp geri döndüm ki son dönüşte bir baktım, karşılıklı takipleştiğimiz blogların çoğunun yerinde yeller esiyor. :( E buralar da konu komşusuz çok ıssız, çok keyifsiz. Bugün şöyle bi misafir oldum, en eski sevgili komşulardan @buraneros'a ve sizi ve daha bir kaç yeni blogu da böylece keşfettim. :)

    YanıtlaSil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)