Sayfalar

16 Nisan 2022 Cumartesi

Sahi Camdan mıdır Kalp?



"Kalp camdandır. Kırıldı mı onarılmaz."

Zihnimin "Unutulmayan Replikler Klasöründen" fırlayıp çıkan versiyonu bu şekildeydi. 90'lı yılların başında, üniversitemizin sinema salonundaki özel gösterimde izlemiştim Camdan Kalp filmini. Filmin karışık kurgusu içinde aklımda kalan bir Genco Erkal'ın habire koşturup durması, bir de ona ait olduğunu düşündüğüm bu replikti.

Müessesemizde teyitçilik esas olduğundan, yapmış olduğum derinlemesine araştırmalar (Yutub'a baktı) neticesinde gerçeğin aslında pek de böyle olmadığını görerek, epey şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Repliğin gerçek sahibi Şerif Sezer, karşısındaki Genco Erkal, muhatabı ise dayakçı, hayırsız (yazar burada sıfatların devamını içine içine saydırdı) kocası idi.  Orijinali ise şöyle:

"Dövme ne fayda? Beni öldürsen daha iyi dedim. Sen benim kalbimi kırmışsın. Kalp camdandır. Cam yapışır? Yapışmaaaz..."
Camdan Kalp (1990)

"Kalp camdandır. Camdan kalp!" diye tekrarlıyor sonrasında Genco Erkal, hak verdiğini belirterek. Filmin devamında bu söze başka atıf var mı bilmiyorum. Ya da o günlerde henüz 20'sine bile varmamış Junior Şaşkın'ı neden bu kadar derinden etkilemiş de bu şekilde kodlamış kafasında. 

Doğruya doğru, oturup tekrar baştan sona izlemedim filmi. Şanslıydım; hızlı ve rast gele sahne seçimi ile kolayca buldum bu sahneyi (Youtube versiyonu: 28:04). Filmin yönetmenine ve oyuncularına saygım sonsuz ancak başladığı tüm filmleri, kitapları sevmese de kendini mecbur hissedip bitiren o genç kadını büyüteli epey bir zaman oldu. Ve "dönemsel sevgiler de" olabileceğini, bunun gayet normal birşey olduğunu öğreneli. O filmi, o kitabı, o müziği, o kişiyi "o anı" yaşadığım dönemde seviyor olmam beni bugüne taşıyan; beni, ben yapan. Bugün aynı hissetmiyorsam, onları bir zorunluluk ya da yükümlülük olarak taşımak yerine "bu anımın" gerçekliğini kabullenmemden. 

"Kırılmış camdan kalplerinizi alıyor porseleni ile değiştiriyoruz" sürüm güncellemesini almam da sanırım bu zamanlara denk geliyor. Cam yapışır? Yapışmaaaz... Ya porselen öyle mi? Tek ihtiyacımız kadim bir Japon öğretisi olan kintsugi (tıkla gelsin, burada pek de güzel anlatmış) ve şifa yolunda bir tutam inanç.  

Taze kırılmışlıklarım var bugünlerde; çok da dillendirmek istemediğim. Siz son şarkımı dinlerken ben bi koşu kintsugi malzemelerimi toplamaya gidip, şifalanıp gelicem... 


🎶 🎶 🎶
Kırıklarını topladım kalbimin
Kintsugi yaptım açtım dünyaya
Güzel insanlar dolu kalpler
Benimse yenilenmiş çakralarım
Gülen gözlerim var
Evet dedi parçalara ayrılmıştım
Birleşmez sanmıştım da üstelik
Çünkü camdandır sanmıştım
Çok yıllar var yanıldım*
🎶 🎶 🎶


Şarkının orijinalini dinlemek istersen:

Gönülçelen, Teoman



12 yorum:

  1. canım Şaşkın, bazı anlar/dizeler/replikler ne derin yer ediyorlar içimizde değil mi? benzer zamanlarda, (80'lerin sonları) okuduğum Özdemir Asaf'ın "yuvarlağın köşeleri" kitabında "Vurdun, acısı daha geçmedi / Biliyorum, geçecek /Ama öyle ağır konuştun ki ardından /
    O, gittikçe gerçek" dizeleri de benim için böyle mesela. Yazını okurken aklıma geldi yine!
    sana kocaman sarılıyorum, kırılmışlıklarının onarılmasına yardımcı olsun dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana şiir sevdiren şairlerden biridir Özdemir Asaf. Lafı hiç uzatmadan ama insanı sarsacak kadar net anlatımına hayranım en çok. Nasıl da güçlü anlatmış yaşanmış duyguları yine, dört kısacık satırda.
      Sevgiyle kucaklıyorum ben de <3

      Sil
  2. Kintsugi yolunda başarılar. Bu aralar çokça kırılmış yanlarımı yokladığımdan mıdır nedir, bana güzel ve farklı bir bakış açısı kazandırmış oldun Şaşkın. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Mutlu oldum bak şimdi, böyle hissettirmesine. Umarım iyi gelir ikimize de. Sevgiyle <3

      Sil
  3. İnsanın kusurlarını her seferinde altınla kaplaması mümkün olmasa da, onları sevip okşamak, kabullenip, uzaktan bakmak da fayda sağlıyor. Hem neye kime göre kusur değil mi hemşirem. kavga etmek yerine, o "kusur"u tanımlama biçimine ve köküne baktın mı, altınla sıvamasan da latın kadar değerli bir kaynağa ulaşabiliyorsun bence. Ayyyy yazasım mı gelmiş benim acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmadı duck tape var hemşirem. Süpürüp çöpe atmaktan iyidir her türlüsü. Malum serde ileri dönüşümcülük de var. Her türlü win-win. :))

      Sil
  4. Okurken YouTube'a yönlendim ve tam o kısmı izledim. Etkilenmemek elde değildi ya:( Haklıymışsın ona sene unutmamakla. Japon öğretisindeki kırıkları altınla yapıştırmak da hayatı anlamdırmak, olumlu yanlarını görmek adına ne hoş. Ama her seferinde yapılabilir mi emin değilim. Benim de bir on yılı vardır, sosyal medyada rastladığım bir söz kazınmıştı zihnime:
    Güven bir ayna gibidir.
    Bir kez kırıldı mı hep çizik gösterir.
    TS Eliot

    Kırılmış bir aynada yüzüne bakan kişi görüntüsüyle beraber epey etkilemişti beni. Favorimdir halen:)

    Kırıklarını aldırdım kalbimin
    Zırhımı çıkarttım astım portmantoya
    iyi gitti üstüne.
    ''Yaşanan her şey değerlidir'' diyebilmek şahane olurdu aslına bakarsan. Ama işte her zaman olamıyor be an komşum. Keşke olabilseydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. * Haklıymışsın onca sene unutmamakla, olacaktı.

      Sil
    2. Kimi oyuncular var ki filmin, metnin ve hatta zamanın ötesine taşıyabiliyorlar oynadıkları karakterleri. Şerif Sezer de onlardan biri bana göre. Bu sahneyi de öyle sırtlayıp götürmüş ki, etkilenmemek elde değil.
      Evet, bazı kırılmışlıkların tamiri çok zor. Her zaman yapılabilir mi, ben de bilemiyorum ama denemeyi seçiyorum. Geçmişle barışıp, yaşanmışlıkların seni daha fazla incitmesine izin vermeden yoluna devam etmek düsturuyla. :)
      Güvenin terazisi öyle hassas ki bir kere çizildi mi gerçekten de telafisi çok zor oluyor. Yine de kapıları sımsıkı kapamamakta fayda var sanırım. Yoksa o zırhı bir türlü çıkarıp asamıyoruz portmantoya.

      Sil
    3. * Sevgili komşucum benim gizli bir süper gücüm var. :) Bu tip yazım hatalarını nasılsa hiç görmüyor gözlerim, kelimenin aslı neyse o şekilde okumuş oluyorum en başta. Bizim gibi takıntılılar için ne zor, çok iyi biliyor ve anlıyorum ama en azından bana misafirliğe geldiğinde için rahat olsun. :)) Sevgiyle...

      Sil
  5. Ben hemşirene güveniyorum, sana da, o nedenle bu topa girmiyorum:)

    YanıtlaSil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)