Sayfalar

20 Eylül 2022 Salı

Bir Şaşkın Hikayesi


Bir Şaşkın hikayesi diye başladım söze
Lafı dolandırıp bağlayamadım bir yere
Ocakta var sulu köfte
Kelimeler gelse artık dile
Şaşkın Ozan yemeğin soğumasını beklerkene
Sıradaki yazı ADHD* ile 
mücadele eden tüm cengaverlere

***

Pandeminin yaman günleriydi kendisini Amazon Prime'da keşfettiğimde. Yurdum halkı yerlisini bile izlemişti de ben geriden geliyordum gene ama olsundu. Aile dinamikleri bu kadar mı güzel ve gerçekçi anlatılırdı? Günahları sevaplarıyla en kahraman babalar, ne yapsa yaranamayan çilekeş analar, ana babanın en iyisine de en kötüsüne de denk gelse günün sonunda nur topu gibi travmalara sahip olmayı başaran evlatlar, birbirini aynı anda hem sevip hem nefret eden kardeşler. Adı üstünde This Is Us, kıyısından köşesinden hepimizin hikayesiydi günün sonunda.


İlk dört sezonu bir çırpıda bitirip golü yine Amazon Prime'dan yedim. Beşinci sezonu geldi yok, altı geldi yok, final yaptı hala yok. Zaten topu topu üç beş tane içeriğin var Amazoncum yapma böyle şeyler diyorum, o da "o ka ekmeğe bu ka köfte Şaşkıncım, bu paraya bi kilo meyve alamazsın bu devirde" diyor. Kendisine hak veriyor, saygılarımı sunuyor, küresel güçlerce ahlakımı bozmak üzere görevlendirilmiş diğer platformda soluğu alıyorum. Lakin gökkuşağının altında hiç bi dizi de This Is Us'ımın yerini tutmuyor. 

Bir ara internetten şansımı denemeye kalktım. Aynı sahnede takılıp duran bölüm sonrası pes edip, elbet bir gün buluşacağız şarkısı eşliğinde ümitleri yine Amazon'a bağladım. Kim bilir ne kadar vakit, kaç dizi, ne kişisel dramalar ve de bir yaz ki fırtına gibi geçti sonrasında.

Geçenlerde bir süredir evimizin yeni gözdesi olan Disney Plus'ı kurcalarken bi de ne göreyim? Amazon beklete dursun eski dostum final sezonu dahil Disney'e gelmiş hoş gelmiş. Bir heves açtım, beşinci sezonda internetten izleyip de kaldığım bölümü buldum ve izlemeye başladım. Bölümü açarken aklımdaki internette bölümün yarısına kadar izlediğimdi, ama sanki tamamını da izlemişim duygusuyla bölümü tekrar izleyip bitirdim. Bu bölümü de izlemiş miydim ki diye diye beşinci sezonu tamamlayıp altıncı ve final sezonuna geçtim.

Bir pazar sabahıydı, gözümle birlikte tv'yi açtım ve izlemeye koyuldum. Bir bölüm izledim, duygular şelale. Bir ara verdim. Sonra tekrar açtım ama kaldığım bölümü unutmuşum. Alzaymer belasından muzdarip cefakar anamız son izlediğim bölümde trenin bir vagonunun adını bulmaya çalışıyor ama bi türlü bulduramıyor. Bölümlerden birinin adı da Tren. Şaşkın algoritması diyor ki tamam işte bak vagonun adını bulacak bi sonraki bölümde. Açtım bölümü izlemeye başladım. Alla allaa diyorum bölüm ilerledikçe; yönetmenim sen naaptın, tamam üç ileri iki geri anlatımınla kaç sezondur kurgu manyağı ettin bizi de, şimdi bunları anlatıyorsan, sezonun sonuna kadar ne anlatıcan. Bir sonraki bölümü izledim o gazla. Yönetmen yine bi takım spoylerler* veriyor ama normalde hiç yapmadığı şekilde. Nası yani diye diye izlerken ben, o bölüm de bitti. Bitmesiyle de "bu diziyi sevdiysen aha bi de bunu izle" diye öneri çıktı. Meğer sürü sepet spoyleri veren yönetmen değil benim şaşkınlığımmış. Oturup bi güzel son iki bölümü izleyip final yapmışım. E peki ben hangi bölümde kalmıştım ki aslında diye menüye döndüm. Aaaa daha üçüncü bölümdeymişim ya ben. Caaanım dizimin 18 bölümlük son sezonunu çatır çatır harcayıp, direkt finale bağlamışım. Açtım üçüncü bölümü seyrettim bu defa ama yine puzzle'da eksik parçalar var bende bazı sahnelerde. Olaya ancak dördüncü bölüm başında yer alan "önceki bölümlerde" sahnesinde ayılabildim. Zira bende öyle bir sahne hakkaten yoktu çünkü aslında ikinci bölümü de izlememiştim. İkinci bölüm, ardından dördüncü derken nihayet onbirinci bölüme gelebildim. Kısmetse bir kaç güne eksikleri tamamlar, belki bir paket mendil eşliğinde son iki bölümü de açar tekrar izlerim.




(Valide Sultan Özel Dip Not) Şaşkın Hanım ne diyor siz, anlamıyor ben... Bu ne ola ki dersen:

* ADHD: Ebeveyn dilinde "Hanım, olmadı bizim bu çocuk", tıp dilinde "Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB)" 

* Spoyler (aslı spoiler): Böyle bi filmde ya da dizide olacakları münasebetsiz birinin daha sen izlemeden anlatıp da tadını tuzunu kaçırması.

14 yorum:

  1. :D Hahahahah ne çok güldüm ya, valla üzücü olmuş ama ben burda okurken eğlendim yalan yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyorum she is the man'in yorumu olması lazımdı ama ara ki bulasın kaybolmuş, nerede. Panelde var, posta kutumda var ama burada gözükmüyor. Sonunda çözdüm olayı, nasıl olduysa spam olarak işaretlenmiş. ADHD'liye gülen mi işte spam çarpar :))) Ay sorma caaanım diziyi zebil ziyan ettim ama ben de çok eğlendim sonrasında.

      Sil
  2. ay ben seyretmedim "this is us"ı , başlayayım bari, dizi arıyorum şu sıralar zaten. greys de başlamadı daha , mağdurum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hararetle tavsiye ederim o vakit. Hemi de tam kararında 6 sezon, daha ne olsun. :) Grey'in kimin eli kimin cebinde anatomisinin son sezonunun ortasında en nihayet pes ettim ben. Uzun zamandır tadı tuzu kalmamıştı da ittir kaktır gidiyordu yine. Bu sezon artık tahammül edemez oldum sanırım.

      Sil
    2. hahah, evet ama ben inatla izlemeye devam ediyorum gerçi meredith için galiba son 6 bölümmüş. sonra , eğer dizi hâlâ sürerse ben de ayrılırım zannımca :)

      Sil
    3. Dizi başladığında doğan çocuklar tıp fakültesine başlayacak neredeyse, yitti gari bitirsinler Meredith de huzura ersin, biz de. Kadıncağız senelerdir uğraşıyor bitsin diye, bi sezon yattı yine olmadı, son çare taksit taksit gidiyor. :))

      Sil
  3. Ben This Is Us'ın yerli versiyonunu izlemiştim, sayılır mı acebağ? Anladığım kadarıyla epey yerlileştirmişler(miş), o vakit orjinalini seyretmek spoiler sayılmaz sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yerli versiyon adı üstünde, benim kendime ettiğim spoyler kadar olamaz sanırım. :)))

      Sil
  4. Güzel diziymiş, evet.Amazon'dan nasıl izleyeceğiz bilmiyorum diye sorsam tüm cahlliğimle? Üye falan olmadan mı canım şaşkınım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok güzel bir dizi sevgili Zeugma. İnsan ilişkileri, aile olmak, farklı zaman dilimlerinde yaşanmış hayatlar üzerine ilmek ilmek dokunmuş bir senaryo. Amazon Prime üyelik sistemiyle çalışıyor. Amazon'da alışveriş yaparken ücretsiz kargo, hızlı gönderim gibi avantajları var diye üye olmuştum, TV'yi de ona ilave olarak veriyordu. Lakin Amazon'da sadece ilk 4 sezonu var. Tamamını izlemek istersen Disney Plus'ta ve o da üyelikle izlenebiliyor.

      Sil
  5. Seyretmedim ama tüm sezonu izlemediğimiz halde son iki bölümde hiç bir şey kaçırmamışız hissi gelen dizi gerçekten iyi midir onu da bilemedim be şaşkınım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok aslında pek öyle bi his de değil. Dizinin değişik bir kurgusu var. Her bölümde hem flashback'ler, hem şu an, hem de flashforward'lar var. Ben yönetmen abi flashforward'ı bu defa fazla abartmış sanırken kendim flash olmuş uçmuşum meğerse. :)) Konusu itibariyle senin de ilgini çekeceğini düşünüyorum. Bir şans tanı derim. :)

      Sil
  6. Dizi gerçekten de hayatın içinden ortasından... Sırf bunun için platforma abone olmayı bile düşündüm. Ah şaşkınım, bunlar gençliğimiz bir de yaşlılığımız olacak 30-40 yıl sonra. İşte o zaman korksun diziler bizden bence 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o işi çözücem sana hemşirem. Bu diziyi ille ki bitirecez. :) 30-40 yıla ben Rebecca Pearson'a rakip olurum hemşirem, Alzaymır & ADHD combo. Sen kaç bak kendini kurtar eheheh.

      Sil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)