Sayfalar

4 Haziran 2021 Cuma

Sabır Türküsü

Yine bir gün, küçük ergen çoktan arazi bense hala oturmuş puzzle parçalarını birleştirmeye çalışıyorum; nakaratı kafamda çalmaya başladı. İlhamın nereden geleceği hiç belli olmuyor gördüğünüz üzere pek sevgili okuyucu. Küçük kardeşten gelen iki minik, sihirli dokunuşun da yardımıyla, adeta bir Sertaç Ortaş hızıyla, bir çırpıda tamamlandı. 

Ergeni olana sabır selamet temalı yeni şarkım, pardon bu defaki türkü, yakında tüm müzik marketlerde.  Pek tabii ki bu eşsiz deneyimi ilk olarak yaşayabilmeniz için, siz kıymetli takipçilerime özel olarak  öncelikle blogda paylaşıyorum. Hadi bu kıyağımı da unutmayın. 

Fatih Kısaparmak üstadımızın Kilim türküsü eşliğinde (müziği de benden beklemeyeceksiniz herhalde), tüm ergen anaları için, hep birlikte söylüyoruz. Bir, ki üç...

Ergenine sözü olan ya sabır çeker
Sabır taşından anneler bi çare bekler

Yıllarımı verdim sana sevgimi verdim
Şu saçları paspas yaptım yoluna serdim

Yazıktır günahtır diye kilit vurdular elime
Sabrı doldurdum tespihe anlıyor musun

Yetinmedim yoga yaptım meditasyondan yeni çıktım
Nirvanaya varacaktım dinliyor musun

Sabır annenin erdemidir içsel sesidir
Her vurgusu bir duygunun ifadesidir

Sabır sakinliğe çağrı sulhe davettir
Kimi hisler isyandır kimi kötektir

Yazıktır günahtır diye kilit vurdular elime
Sabrı doldurdum tespihe anlıyor musun

Yetinmedim puzzle yaptım gayrı bu parçalardan yıldım
Hani mayndful olacaktım dinliyor musun

Ben şu yoga matında nefesler tuttum
Reiki mastırlarıyla chi'ye dokundum

Annelikte sabır demek sebat demektir
Sabır çaydır kahvedir şaraptır Zanax'tır

Yazıktır günahtır diye kilit vurdular elime
Sabrı doldurdum tespihe anlıyor musun

Yetinmedim yoga yaptım meditasyondan yeni çıktım
Nirvanaya varacaktım dinliyor musun

                                                           🎶  dın dı dın dın dııııı 🎶


Çok Çok Önemli Dip Not:

Bu türküde mübalağa sanatı çokça kullanılmış olup bahsi geçen karakterler ve olayların ailemiz dinamikleri ile ilgisi (en azından şimdilik) yoktur. Tamamen hayal ürünüdür.

Şimdi söylemesem olmaz. Sezar'ın hakkı Sezar'a Küçük Ergen'in hakkı da Küçük Ergen'e.  Şu hayatta karmanın yolunu bu defa şaşırdığı bir evlatla kutsanmışım çok çok şükür. Teyzesinin genler sağ olsun. Yoksa akıllara zarar bir çocuklukluk geçirmiş bir anadan böyle akıllı, uslu, pırlanta bir evlat olacak iş değil. Kendisi şu an ergenliğin çok ama çok başında ama devamında da ergen triplerine girmeyeceğini, merak etmemize gerek olmadığını söylemekte.  Bir diğer üstat O. Henry'nin deyişiyle yaşayan görürmüş; bize de yaşamak, güvenmek ve başa geleni görmek düşer.

***

Yazı tam bitmişti yayınlamak üzereydim. Adı batasıca Feysbuk hatırlattı bu fotoğrafları. Geçen sene tam olarak bugün yapmışız bu artrecreation çalışmasını. O dönemki pandemi modası olarak yapmayanı dövüyorlardı, biz de okul aktivitesi olarak yapmıştık bir kaç tane bizim kızla. Görünce aniden gelen ilhamın gücüyle titredim ve yeni türkümün dizeleri istemsizce dudaklarımdan klavye tuşlarına dökülüverdi.   

Yetinmedim çığlık attım gayri bu pandemiden bıktım
hani aşı olacaktık sayın bakanım duyuyor musun

🎶  dın dı dın dın dııııı 🎶 

 

Edvard Munch The Scream vs Şaşkın Prodüksiyon
Arka plan uyarlama ve canlandırma: Küçük Ergen
Foto & Editing: Şaşkın






10 yorum:

  1. tek kelimeyle muhteşem :) tahmin edersin ki ilk önce fatih kısaparmak'ı açıp türküyü hatırladım, sonra tüm uyarlamayı uygun bir tonda söyledim, çok eğlendim :)

    bak paralel evrende de ergenlik dönemi zorluğuna ortalamanın altında bir not verirdim ben de. bağırış çağırış, gerginlik olmadı mı, oldu tabii ama minimum seviyedeydi. hatta lise 1 sonunda konusurken "o.ciğim bu sene ergenlik zorladı bizi biraz di mi"deyince, "yok ya, arkadaslarım neler yasiyor aileleriyle, bence biz gayet iyi kotardık" diyerek içime su serpmisliği bile vardır :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ben de epey eğlendim yazarken ne yalan söyleyeyim. :)
      Paralel evrende de işlerin yolunda gitmesine çok sevindim. Resmen umudum çarpı iki oldu. :))

      Sil
  2. Yazının sonundaki sanatsal çalışmalarınızı da en az yazılar kadar takdir ettim ve de armut dibine düşer lafı, çınlayıp durdu kulaklarımda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Buraneros. Daha evde oturmaların bu kadar darlamadığı günlerdi. Dünya ekmek yaparken biz mayasızlıktan bunlarla eylediydik kendimizi bi süre. Hoş mayayı bulduğumuzda da olaylar biraz enteresan gelişmişti biliyorsun. :))

      Sil
  3. Edvard Munch The Scream vs Şaşkın Prodüksiyon ne hoş olmuş bir çalışma. Tebrik ediyorum. Devam etmeli bence :) Renklerle ve sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzunca bir zamandır bloga girmeyince yeni gördüm yorumunuzu, kusuruma bakmayın lütfen. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Küçük de olsa bir ergenle çalışınca yaratıcılık kısmında şahane işler çıksa da devamlılık konusunda biraz sıkıntı olabiliyor. Ama yine işin içinde bir ergen varsa belli de olmaz bu işler, belki bir gün gelir devamı. :)) Sevgiler ❤️❤️

      Sil
  4. Uzun soluklu blogları takdir etmek lazım. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Dönem dönem uzun aralar versem de dönüp dolaşıp yine geliyorum. :)

      Sil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)