Sayfalar

11 Ocak 2022 Salı

Kafama Nereden Eserse Kuşağında Bugün

Şaşkın'ın AÖF maceraları final sonuçlarını az bekleye dursun, Kafama Nereden Eserse Kuşağı'nda iki minnoş mini dizi önerisiyle sizlerleyim. 

Şimdi bilirsiniz ben dizi, film, kitap vb önerisi, eleştirisi falan yazmıyorum normalde. Bunları layığıyla yapan pek şahane bloglar var, ne mutlu ki. Bu nedenle uzun uzadıya konularını yazmak ya da eleştirel yorumlar yapmak filan gibi bir niyetim yok.  

Gündemin ağırlığından iyice bunaldığımız şu saçma günlerde, ruhundaki ağırlığı bir nebze hafifletmek, kahkahalarla olamasa da kıkır kıkır gülmek isteyenlere terapi niyetine, hap niyetine bir paylaşım. Ne demiş şair? Çünkü paylaşmak da bilogculuğa dahil. :)

Kırık Kalpler İçin Astroloji Rehberi

Kırık Kalpler İçin Astroloji Rehberi, Netflix

Spagetti bolonez tadında bir İtalyan dizisi. Yabancı dizi İngilizcesi ile dolmuş kulaklarda bi Toto Cutugno, bi Raffaella Carra gibi tatlı tatlı şakıyorlar üstelik altı bölüm boyunca. 

Ahhh Alice, sen İtalyan erkeklerinden erkek beğenemedin ya, ben de sana ne diyeyim? Tatlış astrolog Tio'nun rehberliğinde burcu burcuna uyanı ikinci sezonda bulacaksın elbet. Merakla beklemekteyiz. 

Ha bi de dizi boyunca kafamda Türk uyarlaması cast çalışması yaptım. Esas kız Alice'yi Demet Evgar'a, yancısı Tio'yu Enis Arıkan'a oynattım. Deneyin bakalım sizin castınızda kimler olacak? :))

Anxious People


Anxious People, Netflix

İkea'nın mobilyaları gibi sade ama bir o kadar da hoş bir İsveç dizisi.  Biraz İngiliz mizahı ve kara komik dizi kurgusu, bir tutam da O. Henry hikayelerinin naifliğini içeriyor. İtalyancadan sonra kulaklarda çınlaması (çok üzgünüm sevgili İsveç pipıl ama elimde değil) Kore aksanıyla konuşulan bir Alman lehçesi gibi olsa da hikaye o kadar sıcak ki insan ona da alışıveriyor. 


Bir Kafama Nereden Eserse Kuşağı burada sona ererken, siz değerli takipçilerime esenlikler dilerim. :))


20 yorum:

  1. Kırılcak kalp mi kaldı :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalmaz mı hiç, denk gelmemişse demek. :))
      Bi de ben İsveçlilerin kırmış olabilirim; henüz test etmedim, bilemiyorum. :)

      Sil
  2. Dizi, film, kitap vb önerisi, eleştirisi ben de nadiren yazmışımdır. Kısacık bir özet çıkaramıyorum nedense:)) Hiç unutmam, sinemada seyrettiğim bir filmi yazayım dedim. ''Çok kızdım size'' diye acayip bir eleştiri almıştım. Kimin kime kızması gerekiyor acaba?
    Neyse, o iş layıkıyla yapan şahane bloglara ait bence de:) Minnoş dizileri hafta sonu için işaretledim komşum. Tam şu sıralardaki modumuza göre belli ki. Çok sağ ol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var maalesef böyle tipler. :)) Seneler evvel, blogu ilk açtığım zaman o gün yaşanan bir olayı azıcık mizahla soslayarak yazdığım bir yazıya "keçi boynuzu tadı bıraktı ama hadi neyse" gibisinden bir şeyler yazmıştı biri. Artık memleketi kurtarmamı mı bekliyordu, çok ciddi ve möhim konularda yazmamı mı bilemiyorum. Halbuki o aralar profilimde "bu blogun ciddi bir ajandası yok, kafama o gün nereden eserse o" gibi bir şeyler de yazıyordu. Kişisel blogum bura kardişiiiim, parayla abone olduğun bisınıs wiik değil ya. :))
      İkisi de tam hafta sonuna uygun, böyle çıtır çerez, bir oturuşta izlenecek diziler. Bitiminde yumuş yumuş olmak da garanti. :))

      Sil
  3. işte beklediğim hizmet :) şu ara downtown abbey'e sardım gerçi (evet evet hâlâ seyretmeyen var bu diziyi) ama bir ara verebilirim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Mary vah Mary, şatom da şatom diyip hayatı kendine zehir ettin Mary. :)) Ben de çok geç keşfedip izleyenlerdenim. Bi başladıydım, bitene kadar kendimi durduramadıydım sonra. :)

      Sil
    2. Durdurulamıyor, bir kez başlayınca. Bitince de hüzne garkoldum, neredeyse. :))

      Sırada bekleyen neler neler var ya, amann diyorum olduğu kadar. ;)

      Sil
    3. Mesela ben. Henüz başlamadım :)

      Sil
    4. @Ekmekçikız
      Ahhh müjdelediğin yeni film biran önce gelse de çay ve kurabiye eşliğinde izlesek. :)

      @Evren
      Hemşirem duymuşsun ya bak bu da bişiy. Ben sana anlatırım, sen gezmelere devam. :))

      Sil
  4. Hahahah, aksanlar kısmındaki yorumların beni bitirdi. :)

    YanıtlaSil
  5. Kore aksanıyla konuşulan ALmanca offff evet ya, İsveççe değil de ben de Danceye takmış vaziyetteyim. Hatta kendileriyle dalga geçtikleri şahane bir video vardı belki bilirsin ama gülesim geldi yine:
    https://youtu.be/s-mOy8VUEBk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pardon dalga geçenler norveçliymiş :))

      Sil
    2. Hahaha sanki varmış birbirleriyle farkları gibi di mi? :)) Fıkra gibi olacak ama bir gün Bükreş'te bir İsveçli ve bir Norveçli ile aynı tura katılmıştım. Birbirini önceden hiç tanımayan bu iki kadın, tur boyunca kendi dillerinde konuşup, baya baya sohbet etmişlerdi. Sonuç senin videodaki gibi miydi bilemem ama. :))

      Sil
  6. Neredeyse hiç film, dizi izlemeyen olarak şu italyanla, isveçli ilginç geldi, bir ara netflix'i olan kardeşimde bakayım:)

    İnşallah onlara takılıp da şu tatlı hayattan kopmam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoook, izle ama kopma. Biz hayatı dibine kadar yaşayıp, yazan Buraneros'tan gayet memnunuz. :))

      Sil
  7. Senin şu onca işin arasına yaydığın dizi takibin beni benden alıyor hemşire :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da benim meditasyonum sanırım hemşirem :))

      Sil
  8. ay izlediğini yazacaksın tabii ya, yeter ki izlemediklerine yorum yazma :D
    dizi,film çılgını biri olarak hangi birine yetişeceğimi şaşırmış anlarımda tutup eski sevdiklerimi bir tur yeniden izlerim. ya da hiç duymadıklarıma dalarım. birinci önerdiğin netflix algoritması içinde bir kaç kez öne çıkarılanlardaydı, sanırım o ara komiser montalbano serisinden filmleri izlediğim için, italyanca içerikler öneriyordu, ama montalbano'ya taktığımdan izleyememiştim. sonrasında da montalbano'dan kalan italyanca'dan dolayı kulaklarımı biraz dinlendirmek için italyanca yapımlardan uzak durdum. evet çoook yoruyor italyanca beni. kore yapımları da o dilin ritmini -haaaa yhaaa gibi - diziden kopmama neden oluyor alışana kadar. kulağın daha az aşina olduğu diller içerisinde en sevdiklerim kuzeyinkiler. kuzeyin heeeeerrrrr şeyini sevdiğim için sanırım. bir de geçenlerde twitırda önüme düşen japonca market alışveriş video linkini koyup, önerilere teşekkür edip gideyim ben :D

    https://youtu.be/k5nQ9qQpKUQ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha kafaya koydum bulucam o bılogırı, o bılogır bu Safari'ye gelecek! :))
      Montalbano'yu ben de merak ettim bak şimdi. Hazır sistemde ufak bi açık var, kulaklar da İtalyancaya hazırlıklı, listeme atayım. :))
      Japonca seslendirmeyi izlerken böyle bi eski Türk filminde dramatik sahne izlermiş gibi içlendim, o nasıl bi konuşmadır hakkaten? :D :D

      Sil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)