Sayfalar

14 Ocak 2022 Cuma

Şaşkın'ın Beyin Algoritması

Bu aralar biraz normalimin üzerinde yoğunum. Bir takım güzel değişikliklerin yarattığı vakitsizlik söz konusu. O kısımlara daha sonra geliriz elbet. Bu süreçte buraları yine dutluk halinde bırakmamak için vakit buldukça taslaklar klasörüne dalayım diyorum. Yazıp yazıp atmışım kenara, onların da hakkı değil mi gün yüzü görmek? Misal "gidişim suskun olmuştu ama dönüşüm inanıyorum muhteşem" temalı yazım bunlardan biriymiş, Hakkımda sayfasında buldu yerini geçenlerde. 

Haydi gelin o zaman; standart bir Şaşkın'ın beyin algoritmasını tariflediğim mini maceramı paylaşayım şimdi sizinle, taslaklardan. :))

***

Bir heves bilgisayar başına oturdum. Bahçe Bitkileri göz kırptı. Hadi seninle devam edelim, hatta bi değişiklik olsun, kitabın pdf'sini açayım da oradan bir üniteyi tam tekmil okuyayım dedim. Koca kitapta ünitelerden ünite beğenemedim, en sonuncusu Organik Bahçe Bitkileri Yetiştiriciliğinde karar kıldım. Daha birinci sayfada Birleşmiş Milletler Tarım Gıda Örgütü (FAO) yazıyordu. En son BM Genel Sekreterinin adını bilmediğimi fark ettim ve ona hayıflandım. Sen eskiden hep bilirdin, üniversiteye girişte özel yetenek sınavında sordulardı da yanındaki kıza kopya bile vermiştin hatta; ne oldu sana Şaşkınım dedim. Kendimi bi anda önce mevcut Genel Sekreterin adını (Antonio Guterres'miş kendisi) ve hemen ardından eski başkanların tarihçesini araştırırken buldum. 1945'ten bu yana ilki gayrı resmi, toplam on tane BM Genel Sekreteri olduğunu ve Bıyıklı Milleti'nin hepsini yine erkek cinsinden seçtiğini görüp, yine içlendim. Neyse ki tevellütümün yettiği, bundan önceki dört başkanı biliyormuşum, içim biraz rahatladı. 

Sayfayı tam kapatıp ders çalışmaya dönecektim ki BM Genel Sekreterleri ile ilgili bir istatistik tablosu (tablonun linki burada) ilişti gözüme. Tabloda GS'lerin yaş istatistiği de vardı ve görünen o ki bu beyefendilerin yaşam süreleri ortalaması inanılmaz yüksekti. Meraklı Şaşkın hiç orada durur mu? Ortalamayı düşüren Danimarkalı Hammarskjöld (56) ve Burmalı halefi U Thant'ı (neredeyse 66) merak ettim bu sefer de. Halef ve selefleri Gılgamış'ın sırlarına ermişken bu iki beyefendiye ne olmuştu da bu kadar erken ayrılmışlardı aramızdan? İlki görevinin başında, nedeni şaibeli bir uçak kazasında ölmüştü, diğeri tam emekliliğinin baharında, akciğer kanserinden. Uçak kazasının öncesi, sonrası konularına girmek üzereyken tüm sekmeleri kapatıp, bulunmam gereken gerçekliğe geri döndüm. 

Tüm bu bilgileri bana-faydası-ne-bilmiyorum-ama-bir-gün-lazım-olur-gereksiz-bilgiler klasörüme kaydettim; önümüzdeki günlerde konunun daha derinlerine girip kaybolmamak için dosyayı zip'ledim ve Ekampüs'e geri döndüm.

Evet itiraf ediyorum, sonra kendimi tutamayıp tekrar geri döndüm gugıl dedektifçiliğine ama hikayeyi de bir noktada sonlandırmam gerekiyordu; böyle güzel oldu. :))


20 yorum:

  1. farklı bir hakkında sayfası olmuş :) yeni yılda meşgul olmayı sevemedim, sanırım ülke de genel olarak daha meşgul bu yıl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı olumlu anlamdadır umarım. :)))
      Bana da meşguliyet lazım, aksi bozuyor ayarlarımı. Herkese tahammülü kadar versin diyelim en iyisi mi. :))

      Sil
  2. :) Bir Youtube'da bir de İnstagramda çok yaşıyorum ben bu hissi, bi an durup "Yahu ben nasıl buralara geldim." diye hayretler içinde kalıyorum. Amaan iyi yapmışsın merak da mı etmeyelim yani. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Youtube, Instagram, bi de benim için IMDB falan zaten kara delik. :)) Ne olacak bu bizim "Arif'in Manchester'a attığı golü ararken nerelere geldim ben?" halimiz dicem de tek kusurumuz bu olsun. Asıl merak etmeyenler utansın. :))

      Sil
  3. bundan önceki 4 BM başkanının adını bilmeni/hatırlamanı çok taktir ettim. ben geçenlerde 30 yıllık eniştemin ismini hatırlayamadım, düşün!
    merak ise bende en az olan şey sanırım. yani ben senin yerinde olsam, merak etmem ya, hadi ettim, BM genel sekreterleri yaş istatistiği tablosuna baktım diyelim, o iki genç ölümü görür, "hımm yazık" der geçerdim. bizim evdeki merak kotasını zarif eşim doldurduğundan sanırım, bana zerrece kalmamış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüyo musun bak paralel evrende roller değişmiş bu defa. Benim adamda da zerre ilgi yoktur böyle şeylere ve bana da anlam veremez niye böyle şeyler yapıyorum diye. :))

      Sil
    2. Şimdi diyeceksin, yorum bi gitti sonra döndü, geri geldi. Ay komşucum nasıl olmuş da olmuş, artık gözüm mü görmemiş, klavye mi kafasına göre değiştirmiş, yoksa ikisi birden mi olmuş bilmiyorum, ayrı yazılmış bir "de" faciası yaşanmış. Malum feci takıntılı olduğum konu, düzeltmesem olmayacaktı. O bakımdan şey oldu öyle. :))

      Sil
    3. ahahaa ne olacak bizim bu "de" takıntımız? iyi olmuş düzelttiğin :)

      Sil
  4. Yazdıklarında kendimi gördüm yine iyi mi? Yoğun bir işin başındayken aklıma bir şey gelir, dur hemen bir google'layım derken bir de bakmışım o-hoooo... Youtube bile eksik kalmaz, o derece. Azıcık durup geleceğim bu kez deme sakın, daha beter uzar komşum, iyi bilirim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizi pamuklara sarıp sarmalamalılar komşucum, hem pek özeliz hem de türümüz tehlike altında. Dedikodu hariç bilgiyi, çevreyi merak ne güzel bişiydir hem. Yaşasın gugıl, yaşasın gugıl dedektifçiliği. :))
      Bu defa az durmamaya gayret edeceğim, umarım başarırım. :))

      Sil
  5. Sinyor Carlo'yu bilir misin? Kimler bilmez ki onu, dedin muhtemelen ama yazın biterken Carlo'yu hatırladım işte, yazmasam olmazdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, "meraki" olarak (rahmetli babam her şeyi sorup durduğum için ols agerek, bana böyle derdi) Hemen Sinyor Carlo da kimmiş diye google amcaya sordum (eskiden olsa ansiklopedi filan didiklemek gerekirdi) ve Hasan Pulur'un yazısını okuyup, kahkaha atarak buraya döndüm.
      Çok yaşayın Sevgili Okul Arkadaşım! :))
      Çok yaşayalım biz merakiler! :))

      Sil
    2. @buraneros Sinyor Carlo ki kendisi papadan bile ünlüdür,
      bilmem mi. Çocukluğumda tanışmıştım kendileriyle, gugıl yerine gazete okuduğumuz zamanlarda. :) Bak görüyor musun senin algoritma da almış nerelere götürmüş? :))

      Sil
    3. @EKMEKÇİKIZ "Meraki" ne güzel bir kelimeymiş. <3
      Çok yaşayalım hakkaten biz merakiler, bu kadar bilgi de boşa gitmesin di mi ya? :))

      Sil
  6. Bazı annelerin reçel tarifinden evlenme mevzuna gelişini hatırlatıyor bu haller her seferinde bana. Sıklıkla bir iş yaparken, gereksiz bilgiler yumağı içinde boğulmaya ramak kala derin bir nefes alıp gerçekliğe dönüş yapıyorum ki, ucuz kurtardım kendimi diye bir de takdir ediyorum kendimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm bunlar olurken bi de seninle telefonda konuştuyduk da sen de "unutma yaz bunu" dediydin, hatırlarsan. Arada bi de yazıp, taslaklara atmışım seni dinleyip hemşirem. :)) Şu nefes egzersizini ben de mi çalışsam acaba diyeceğim de, onu yaparken ne hayallere dalarım şimdi ben. :))

      Sil
  7. Selam, çok hoş bir blogunuz var takipteyim :). Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp en altta bulunan 'Okuma Listene Ekle' kısmından blogumu takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Blogunuza başarılar diliyorum, yolu açık olsun. :)

      Sil
  8. Yaşlardan olay nerelere geldi :) Böyle araştırmak güzel ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu valla. Her gugıllamam ayrı bir macera. :))

      Sil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)