Sayfalar

10 Mayıs 2021 Pazartesi

Batsın Bu Modaaa!!!

Sabahın erken saatleri. Hastanenin otoparkında doktor kontrol saatimin gelmesini bekliyorum. Bir kaç sayfa kitaptan sonra gözüm önce telefona, oradan blog alemine kayıyor. 

Hızımı alamayıp sevgili Zeugma'nın son yazısına üçüncü bir yorum girmeye başlamıştım ki baktım fena kaptırmışım; komşunun evde gecekondu çıkıp, korsan blog yazıyorum. 

"Komşuyu darlamasana sen, hadi evine, seni Şaşkın" dedim; teşebbüsümün tüm kanıtlarını ortadan kaldırdım, kürkçü dükkanına geri döndüm. 

Siz onun şahane yazısını şurda okuya durun; ben de burada az içimi dökeyim.

"Sahi moda neydi?" demiş ve devam etmiş Zeugma "Tam bir gereksizlik mi? İnsan kendine yakışanı, rahat edeceği kıyafetleri giymeliydi."

"Bence moda, insanın artık 80'ler ve 90'lardan ilelebet uzak durmayı öğrenmesidir" diye ünledi Şaşkın!

Geçen evde otur otur, zaten mutsuzum ve de huysuzum bi de yaşlı olamayacağım hüleeeeyyyn diyip kırdım zincirlerimi ve mahalle kuaförüne röfle yaptırmaya gittim aylar sonra. 

Pişman mıyım? Aslaaaa
Güzelleştim saçlaaa
Tırsmadım mı? Tırstım evet
Ondan sonra iki haftaaa 

Kafamda folyolar, güneşin altında uzaylıların benimle iletişime geçmesini beklerken genç bir kız ve annesi belirdi.

Aha dedim; ben uzaylıları beklerken zaman tüneli portalı açıldı!

Genç kız yirmilerin başında var yok. Biraz geç kalmamış olsam bu işlere, kızım olacak yaşta. Altında taşlanmış açık mavi, ultra yüksek belde dıştan düğmeli, yetmez ama Allah cezanı verecek lastik paçalı bol kesim bir jean pantolon. Üzerinde bol kesim bir crop top, onun da üzerinde yine taşlanmış açık mavi, bol ama kısa model bir jean ceket. 

Sanırsın yıl 90, ben de üniversite kampüsüne ışınlandım.

Elime baktım telefon hala duruyor, tarih de hala 2021. Derin bi nefes aldım. Demek ki hep birlikte zamanda geri gitmedik. 

Yanındaki kadın senin benim gibi; ona da anne diyor. Bir oh daha çektim. Demek onlar da zaman yolcusu değil.

Anlaşılan ben evde tayt t-shirt, pijama, terlik takılırken 90'lar kabusu yeniden moda olmuş.

Evladım biz bu hataları otuz sene önce yaptık zaten. Misal bugün 20'li yaş çelıncına falan dahil olmuyorsak bi bildiğimiz var. Korkuyoruz, iş 10'lu yaşlara falan gelirse o daha da vahim. İşin içine vatka, pantolon içine sokulmuş yünlü kazak, füzo falan da dahil oluyor.  Siz ki Z kuşağısınız, sizden beklentimiz büyük. Niye böyle şeyler yapıyorsunuz?

Sevgili modacılar; biliyorum işiniz zor.  Yaratıcılık falan istiyor. Bir dünya dolusu insanı memnun etmenizi filan gerektiyor. Lakin çok rica etsem şu 80-90 fetişinden bi kurtulsak artık. Hani Matrix olacaktık, derileri falan geçirecektik jilet gibi üzerimize? Jetgiller'e bile razıyım kurbanınız olayım. Zira bu bünye bir vatka sezonunu daha kaldıramayacak. Kahkül üzerinde kelebek toka görmeye dayanamayacak. 

Daha güzel, 
daha mutlu,
daha rahat 
likra dolu
bir dünya için, 
estetik için,
insanlık için 
BATSIN BU MODAAA!!!

 

14 yorum:

  1. Müridin olarak bir an düşündüm, bir yandan da nasıl bir gülme... sonra dedim yaz, açıkça.

    Sakın yazmayı falan bırakma, hele şu sıkıntılı dönemde. İntihar günlüğü sırasının başına kendimi yazdım. Önümdekileri görüp de geç kaldın bak, dememek için.

    Sayende hayata tutunuyoruz.

    Hâlâ gülüyorum ya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hislerime tercüman olduğu için buraneros'un yorumunun altına yazmak istedim. Vallahi nemrut bir şekilde uyandığım güne kahkahayla devam etmemi sağladığın için minnettarım sana sevgili adaşım :)

      Sil
    2. Anlamadım ki ben neler oluyor sahi bana? Hemşire yetmedi bi de sen mi büyü yaptın yoksa Buraneros? :))
      İ ile başlayıp R ile biten kelimeyi görmedim, okumadım ama. Hep gülelim yahu, üç günlük dünya işte. :))

      Sil
    3. Nasıl mutlu oluyorum ben de bu yorumları okuyunca sevgili adaşım. Çok sıkıldık, gülmeyi unutmayalım. Paralel evrende keçileri yerinde tutma çabaları umarım böyle devam edecek. :)

      Sil
  2. Vatka ve perma der susarım. 20 yaş challenge benden korksun zira ben kendimden korkuyorum o fotolara bakınca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa senin bi siyah saç macerası vardı hemşirem, lakin ben mezun olduğum için kaçırmıştım. Yanarım yanarım ona yanarım. :))
      Benim perma maceram ise teee 90'ların sonuna denk geliyor. Trendleri o zaman bile geriden takip ediyormuşum. Kuaför çocuk perma değil bu, su dalgası yapıcam diye kandırmıştı. Bilirsin ki kuaföre kanmak bende ata sporu. Çok geçmemişti ergenliğe yeni adım atmış erkek çocuğa evrildiğim kısacık saçlara dönüşmüştü bu sefer başka bir zalım kuaförün ellerinde. :)))

      Sil
    2. Bir de amelie var. Kısaca amel 🤣🤣🤣

      Sil
    3. Ah Amelie ahh. Alında o o modayı başlatan benim ama işte o ünlü oldu :)). Lisedeyken komşu kızı arkadaşım kesmişti kaküllerimi, biraz sağdan biraz soldan alalım derken Kemalettin Tuğcu'nun yetimleri gibi dolaşmıştım uzunca bi süre. :)) O vakitler akli melekelerim daha tam gelişmediğinden mi yoksa ikinci Amelie vakasında Ertan'a bayıldığım miktarda para ödemediğimden mi bilmem, o zaman çok gülüp eğlenmiş, bi sürü de komik foto çekilmiştik ama :))))

      Sil
  3. Pandemi öncesiydi, yeğenim resmen çalışamaya başlayacaktı. Annesinin ve benim çalışma hayatımızın başında edinilmiş, atılmaya kıyılamayıp annanenin yedek dolaplarına tıktığımız etekleri, ceketleri, bulüzleri görmek istedi, vintage havalı işe yarar bir şeyler bulmak umuduyla.
    O gün tüm kuzenler çok eğlenmişti.
    Giyip giyip, fotoğraflarını çekip çekip kahkahalar attılar.
    kardeşimle benim eski fotoğraflarımıza bakıp, "aa, siz de genç ve güzelmişsiniz" demelerinden sonraki yeni bir yıkımı o anlarda yaşadık.
    Moda ve 90'lar hakkında söyleyeceklerim bu kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de üniversitedeyken giydiğim annemin gençliğinden kalma vintage kıyafetlerim vardı. Çok sonradan öğrendim ki dalga geçermiş kimi arkadaşlar benimle. Günün kıyafetleri de 90'lar, şimdi hatırlamak bile istemediğimiz. :))
      Bu aralar Jupiter's Legacy izliyorum. 30'lu yılların kıyafetleri içinde kadınlar ne kadar şık, erkekler ne kadar yakışıklı! Şimdi giyip dolaşsak o kıyafetleri yine garip garip bakarlar ama. Hepsi kendi döneminde güzel sanırım. İkide bir de kendini tekrarlayıp, çok da zorlamanın gereği yok. Eyyy modacılaar duyun sesimiiii.:))

      Sil
  4. 😁boy friend kotlarının evlerine ateş düşsün.yaşasın likra.bir tanesine de yakışsa için yanmaz çok kötü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kabusum mom jeans denen yüksek belli ucubik model! Niye ve nasıl annelere yakıştırmışlar bu modeli büyük muamma. Modacı kardeeeş o göbeğin hemen altından insan evladı çıkardık, bizim beller kaç cm sen biliyon mu? :))

      Sil
  5. Pek keyifliydi okumak. Eline sağlık:)
    Tayt, t-shirt, pijama-terlik takılırken 1 seneyi aşalı epeyce oldu yalnız. Kendi yarattığımız ve pek bi rahat ettiğimiz bu modayı o kadar benimsedik ki, işbu kombinden başka giyinen gördüğümüzde öcü görmüş gibi kaçacağız korkarım:)))
    O değil de, kız cidden kötü giyinmiş yahu. Deli mi ne:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Zeugma! Sen olmasan çıkmazdı bu yazı, ben de teşekkür ederim. :))
      Haklısın bir yılı geçmiş. Günlerin her biri birbirine benzeyince zaman algım çok uzun oldu eksen kayması yaşayalı.
      Aslında ben bu modaya kendimi vakfedeli çok daha uzun zaman oldu. Hatta zaten tam da içindeydim son 9 yıldır. Ne giysem baskısından kurtulmak insanı nasıl da özgürleştiriyormuş Almanya'da öğrendim. Tamam, emekli Alman turist modunda gittiğim bir Belçika seyahatinde şıkır şıkır insanları gördüğümde bi hoş olmuştum itiraf ediyorum ama taytım ve spor ayakkabılarım öyle rahat ki hemen geçti. :))
      Genç kız ise mağazada moda neyse onu giymişti. Seneler önce Barbie'li lastik yağmur çizmesi giymiş genç bir kadın gördüğümde bırakmıştım bu işlere şaşırmayı. Yani hangisine şaşabilirsin ki; o yaşta bir kızın Barbie'li çizme giymesine mi, o numarada Barbie'li çizme üretilmesine mi? :)) Hoş benim de kırmızı rugan pabuçlarım vardı o yaşlarda. Onun da mesela 5 yaşından sonra falan giyilmesi yasaklanmalıydı halbuki. Gel gör, gençtik, 90'lı yıllardı... Konuyu yine Ceceli Abimizle bağlayacak olursak: pişman mıyıııım... aslaaaa... madara oldum halkaaaaa... giymedim mi... giydim evet... senden sonraaa aymazcaaa :))

      Sil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)