Sayfalar

12 Aralık 2021 Pazar

Şimdi Okullu Oldum - Bölüm 5


ÖNCESİ

Ağustos böceği misali ortalarda dolanırken, sınavlara sadece 8 gün kaldığını ve ders çalışmak namına çok da bir şey yapmadığımı fark etmiştim. 

Sahip'in soğuk nefesi ensemde, "Okeeey, okeeey hiç paniğe mahal yok Şaşkın" dedim "anlaşıldı, B Planına geçiyoruz. Motor İşi yapacağız."

***

Filmi burada biraz daha fazla geriye alıyoruz. Yıl 2005. Otuzu devirmiş, üzerine de bir eklemişim lakin motorlusu, motorsuzu, ikilisi, dörtlüsü; tekerlek bana hala icat olmamış. Değil otomobil, bisiklet bile kullanamıyorum (ha laf aramızda hala da kullanamıyorum ama bunun şu anki konumuzla alakası yok. Matrix'teki Sahip nedense bu konuda güncelleme vermemeye yeminli.). Yeni de bir işe girmişim akaryakıt sektöründe. Akaryakıt, motor yağı neyin satarken ehliyetimin olmaması da göze batıyor haliyle. Sevgili müdürümün gazı ve muhabbetçi bir taksici abimizin tavsiyesiyle sonunda bir ehliyet kursuna yazılıyorum. 

Önce teorik dersler başlıyor. Trafik Bilgisi ve İlk Yardım dersleri sıkıcı olsa da tahammül edilebilir ancak Motor dersi yok mu, işte ona bir ders ancak dayanabiliyorum. İlk arada gizlice sıvışıyor bir daha da bu derse uğramıyorum. 

Teorik sınavlara iki gün kala bulup bulabileceğim ne kadar eski sınav sorusu varsa bulup çıkarıyorum ve gizli silahım demo versiyon Mega Hafıza* bilgimle depoluyorum cevapları beynime.

Motor sınavından tamı tamına 98 puan ile geçiyorum. Üstelik derslerine bizzat devam ettiğim diğer ikisinden daha yüksek bir puanla. Direksiyon sınavından ikinci turda geçiyorum ama bunun da konumuzla alakası yok. Hem öyle bir kaç saatlik direksiyon kursuyla ehliyet mi alınır canım? Ben aslında onu protesto etmek istemiştim. jdksjfkasdjgks *

Tabii o vakitler tevellüt de, beyin hücreleri de daha genç. Yaşın üzerine on altı tane daha eklemişim. Beyin hücreleri desen kimini erken menopoza, kimini minnak bi kanamaya, kimisini haşimotoya  hediye etmişim; adı batasıca migren hani bana hani bana demiş, bir miktarını da sağa sola çarpıp durmak marifetiyle eksiltmişim. Yetmez ama Matrix vermiş belamı, harddiskte kalan boş alanı da gerekli gereksiz ne bulduysam yükleyip doldurmuşum. Üstelik uygulanacak ders sayısı da dört bu defa. 

Hızlıca durumu tekrar gözden geçiriyorum:

Teknik: Motor İşi. Tüm branş derslerinin son beş yılda çıkmış sınav sorularının üzerinden iki tur geç. Kalan vakitte de yapabildiğin kadar çok deneme sınavı yap. Cevaplar için gizli silahını kullan, demo versiyon mega hafızala. Tüm bunlara yer açmak için harddiskte temizlik yaparken, sakın ola motor becerileri silmeye kalkma, onlara daha çok ihtiyacın olacak. 

Hedef: Mümkünse 50, değilse minimum 40 alıp, işi finallere taşımak.

Teknik ve hedefimi belirledikten sonra başlıyorum soru ve cevapları kodlamaya:

"Yulaf salkımındaki ortalama başakçık adedi nedir?"

Eveeet şıklatıyoruz parmacıkları, ver tempoyuuu... Atmışşşş, yetmişşşş.... Havada yüüüz, karada yüüüüz...

"Bira yapımında kullanılan arpanın özelliği nasıl olmalı?"

Akşama Ne Yesek, Pide Desek - Ne diyeyim sana ilk harflerime baksana: Arpanın Nişastası Yüksek, Proteini Düşük olmalı.

(Eğlenceli Gerçek: Alman biralarının yapımında kullanılan arpanın rengi beyaz olmalı.)

Derslere göre karışıklıklar da olmuyor değil. Misal soru Tarla Bitkileri sınavında gelirse patates bir "uzun gün" bitkisi, lakin Ekoloji ve Çevre Bilgisi sınavında geliyorsa "kısa gün". Neden, mantık sorgulama (biliyorum yaparsın) bilgiyi al, işle, bas geç. Zira her sınavda dersin kendi kitabındaki bilgilerden mesulsun ve en azından şimdilik bunun için yapabileceğin bir şey yok.

"Latince ismi nedir" soruları var bi de. Oturup hepsini ezberleyemeyeceğine göre burada biraz market Rumencesi bilgimden ve biraz da isim benzerliğinden yola çıkabilirim gibi görünüyor şimdilik. Alba beyaz demek Rumencede, öyleyse beyaz dutun Latincesi Morus alba. Allium cepa da soğanın Latincesi olsa gerek, ceapa değil miydi bizim soğan? Cucurbitaceae grubu sebzesi olsa olsa acurdur ama sen sen ol batatası gördün mü patatestir bu diye atlama hemen. Ipomea batatas tatlı patates oluyor olmaya da kendisinin şekli şemali ve Türkçe adı hariç bizim patates (Solanum tuberosum, onu da tüberkülozdan hatırla) ile alakası yok.

Mendel konusu aslında pek güzel, pek merak gıdıklayıcı. Lakin detayını okuyup çalışmaya vakit yok. Lise Biyoloji bilgisi esaslı atmasyon ve örnek sorulardan birinin çıkmasına duacıyız yöntemini kullanacağız. 

Böyle böyle çözüp dururken soruları, sayılı gün de rüzgar gibi geçti gitti... 

Devam Edecek... 


Beklerken öncesine de bi göz atmak istersen:

Şimdi Okullu Oldum - Bölüm I

Şimdi Okullu Oldum - Bölüm II

Şimdi Okullu Oldum - Bölüm III

Şimdi Okullu Oldum - Bölüm IV

İzlemek istersen:

Mixtape - Bunun da konumuzla hiç ama hiç alakası yok. Hafta sonu Küçük Ergenim'le izledik ve çok beğendik. Gündemin saçmalığı ve ağırlığından bunalanlar için pamuk şekeri tadında, yepisyeni bir Netflix filmi. İsmini manasızca Kırık Kaset diye çevirmişler Türkçe'ye ama Karışık Kaset olmalı aslında doğrusu. Gençler de sevecektir ama karışık kaset doldurtmuş, parmağıyla kaset bandı sarmış ve Geleceğe Dönüş filmini sinemada izlemiş bizim nesil için ayrı tadlar var bu filmde.  

(Valide Sultan Özel Dip Not) Şaşkın Hanım ne diyor siz, anlamıyor ben:

* Motor İşi: Bunları hep geçen ders işledik sevgili validem. Olmadı mı? Bak buraya tıklıyorsun hooop geçen derstesin. :)

jdksjfkasdjgks: Harfleri böyle parmağına geldiği gibi, manasız manasız diziyorsun arka arkaya. Random smile yani "rastgele gülme" oluyor. O kullanmaya bayıldığın emojiler var ya, onların yerine kullanılan bir çeşit gülme efekti. 

* Mega Hafıza: Yıllar, yıllar önce bıyıkları kendinden meşhur, boynunda kocaman kocaman madalyaları ile ekranlara çıkıp bize çok özel hafıza teknikleriyle İngilizce öğreteceğini iddia eden bi Melik Duyar kişisi vardı da bu Mega Hafıza da onun yönteminin adıydı. Bir de demo programı vardı, yayınlanır dururdu tv'de. İtiraf ediyorum "poster iti" olarak kodladığı "posterity" (gelecek kuşak) kelimesini o programda öğrendim ve bir daha hiç unutmadım. :))

Harddisk: Bilgisayar, telefon gibi aletlerde veri depolamaya yarayan aygıt. Hani o şen kızlar, dul kızlar ve daha bilimum kızlar vatzap gruplarından gelen fotolar ve videolarla telefonun hafızasını dolduruyorsunuz da bi süre sonra alet doğru dürüst çalışmıyor. Sonra o dosyaları silmek için Küçük Ergen'i görevlendiriyoruz ve o da ortama fırtına gibi dalıp ne var ne yok siliyor ya. İşte burada beynimin veri depolama aygıtı, yani "hafızam" oluyor kendileri. Lakin beynimde yer açmak için gereksiz bir takım bilgileri silmeye kalkarken dalıp da hareketle ilişkili motor becerilerimi silmeyeyim de sonra altım bezli dolaşmayayım vaktinden önce diye de uyarıyorum kendimi. :))

Eğlenceli Gerçek: "Fun Fact" İngilizcesi, ilginç ve eğlenceli mini mini bilgiler oluyor kendisi.


12 yorum:

  1. patatesin kızartma ya da salatadan başka bir çağrışımı yok bana maalesef ^^ hiç bilmeden, sınavdan önceki direksiyon dersleriyle girdiğim sınavdan geçmem de arkadaşlarım arasında şaka konusu olması cabası :) eskiden uzun bir süre bekleniyormuş ehliyet için şimdi 1 haftada geliyor olması da harika... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızartmasıyla olur, salatasıyla olur, fırında olur, her türlü olur. Patates şahane bişiydir, Latincesini bilmesek de olur. :))
      Ah o ehliyetleri bakkalda dağıtır gibi vermeseler keşke ne güzel olacak da veriyorlar işte...

      Sil
  2. 20yılı aşkın süredir araba kullanırım ama bisiklet sürmeyi öğrenmem 1.5 yıl önceye kısmet oldu :) yapabilirsin sen de adaşçım, dene mutlaka (ben youtube'dan video izleyerek öğrendim, kimse inanmasa da :P)

    mixtape'i izleme listeme kaydettim hemen. karışık kaset diye bir film var Türk yapımı ya, o yüzden belki de böyle çevirmişlerdir.

    yalnız dersler kazıkmış baya. bu saatten sonra öğrenemem ben ama bak mendel deyince orada duracaksın. sevdiğim tek biyoloji konusu budur!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa çok denedim, olmuyor, olamıyor. Bildiğin kazma, bildiğin yeteneksizim bu hususta. :)) Ya da benim Sahip "bi avatara bu kadar yetenek fazla, daha fazla güçlenip de çok göz önünde olmasın" dedi de bu konuda güncelleme vermiyor. Çok emin değilim. khsvksgksdjgksd

      Mixtape'i hararetle tavsiye ederim. Pek bi ponçik film. İsmi dediğin nedenden olabilir ama büyük talihsizlik olmuş.

      Ha bi de dersler cidden çok kazık. Vay bana vaylar bana. :))

      Sil
    2. https://www.youtube.com/watch?v=mrILANMYqFo&t=16s

      şu video kenarda dursun. belki denersin bir ara. çok ciddiyim 1.gün 1 saat çalıştım, 2.günün 1 saatinin sonunda biniyordum bisiklete.ben 49 yaşımda öğrendiysem herkes öğrenebilir :)

      Sil
    3. Ahhh ahhh ben bunun ilk kademesini bile geçemediydim. Bacaklarım yara içinde kalıp da pes ettiydim sonunda ki kolay kolay pes eden bi yapım yoktur. Yine de çok teşekkür ederim, belki baharda tekrar bi denerim uygun ortam bulabilirsem. :))

      Sil
  3. Öğrenci sıkıntılarını locadan izlemek süper:) Gelip gidip gülüyorum:) Ve tabii uyanıklıklarına da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken ben de çok eğleniyorum da yaşarken eğlenceli miydi bak orası biraz şüpheli. :)) Bak hızımı alamadım yazıyorum bu aralar. Kap kahveni gel, her zaman beklerim komşu. :))

      Sil
  4. Bu öğrenme işleri ve hafıza çok acayip gerçekten. Yıllar öncesinde Müjdat Gezen'in anlattığı onun çocukluğuna ait bir anıdaki ses ve müzik hiç gitmiyor kulağımdan mesela. Öğretmenleri demiş ki, müzik eşliğinde öğrenilen tarihler hiç unutulmaz, o da örnek verdi, mesela dedi, "1071 yılındaaa, Malazgirt meydanındaaa..." bu tarihi hiç unutmadım bu nedenle. Ben de aynı şekilde unutmadım, çok tuhaf değil mi? :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle. Ben de daha miniciktim, okumayı bile yeni öğrenmişim, Zeki Müren kekere mekere tekerlemesini okumuştu tv'de ve Kelebek'te yayınlanmıştı sözler daha sonra. Nasılsa ezberlemişim o yaşta ve hala da hatırlarım. Şimdi ise iki Latince isim hatırlayacağım diye uğraş dur. :))

      Sil
  5. Bir ara biri arada TV'ye çıkıp öğrenmenin bir şeylere benzeterek kalıcı olduğunu kanıtlama dersleri veriyordu. Kelimelerle öyküler oluşturuyordu. Programın adını hatırlarsam gelip buraya yazayım.

    Okuma yazma bilmeyen yaşlı bir kadın tanıyorum. Ahizeli telefondan ve ezberden gayet rahat yakınlarını arayabiliyordu mesela:) Velhasıl komşum, kısa zamanda ve kalıcı öğrenmenin özel bir yöntemi var cidden. Çözebilen yaşadı:)))
    Okurken kaç kahkaha attığımı da saysaydım keşke. Sen çok yaşa emi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa şu benim Mega Hafıza olabilir mi acaba o program da? Benim izlediğimde İngilizce kelimelere uyguluyordu o yöntemi de işte kaç tane kelimeye kaç tane film yazabilirsin ki bi taraftan da. :))

      Sil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)