Sayfalar

7 Aralık 2021 Salı

Şimdi Reklamlar

 


Yok öyle tekmili birden 6 kısım Şaşkın'ın AÖF maceraları. Netfilis mi canım burası? Şimdi reklamlar. :))

Epeydir aklımda olan ama bir türlü başına oturamadığım projelerden biriydi bu kapı süsü aslında. Baktım bu ara yaratıcılığımın doruklarındayım, boşa akıp gitse miydi yani paçalarımdan? 

Biraz hemşiremin dürtüklemesi, biraz da sevgili komşum Zeugma'nın ara gazıyla açtım oturdum keçe tezgahımın başına. 

Tamam proje epeydir kafamda ama nasıl yapacağıma ilişkin bir fikrim de, planım da yok henüz. Daha önce de anlatmıştım şurada; dikiş konusunda bende teknik taktik yok bam bam bam

Tepeme çıkmaya, malzemeleri bırkalamaya çalışan kedileri hem ortamdan hem de birbirlerinden uzaklaştırıp dalıyorum malzemelerin arasına. Hele bi başlayayım Türk usulü, istim arkadan gelir.

Sadece ilk kapı süsü denemem olmayacak hem de bir ileri dönüşüm çalışması olacak aynı zamanda. Bu nedenle benim için önemi büyük.

Atmıyoruz arkadaşım o sizin çer çöp dediğiniz çikolata, ambalaj kurdelelerini, kopmuş boncukları, dağılmış anahtarlık parçalarını ve daha nicelerini (koca beye subliminal mesaj verildi). Tamam kabul ediyorum, biriktirirken azcık sıkıntı yaratıyor ama dünyanın bir köşesinde, çöp yığınlarına yenisini eklemektense bir gün böyle başka bir bedende can bulabiliyorlar işte.  Yeter ki iste! Netfilis'te Broken belgeselinin Geri Dönüşüm Yalanı bölümünü izlediğimden beri dünyanın geleceği ile ilgili kabuslarıma kabus eklenmiş durumda. Okyanusta bir damla gibi görünse de çabalarım, her biri bana göre birer deniz yıldızı.

Kurdele kutusundan iki tane kurdele buluyorum. Biri iki sene önce Küçük Ergen'in Bükreş'teki bir yılbaşı kermesinde, kendi parasıyla katıldığı yılbaşı çekilişinden kazandığı dev alpakadan hatıra. Eve gelir gelmez boynundan çıkarıp kenara atmış, ben de kendisine bayılıp "bir gün işe yarar kutuma" koymuştum hemen. Diğeri daha da eski. Seneler evvel Almanya'dan aldığım bir battaniye ya da kırlente sarılıydı sanki. O da bugüne kadar yaşamayı başarmış.

Geçen sene bu iş için aldığım strafora sarıyorum ikisini de ama strafor büyük, yeterli gelmiyorlar. Ama nasıl da güzel oldular birlikte, ille de kullanmalıyım bu ikiliyi. Çözüm yine "bir gün işe yarar kutusu"ndan çıkıyor. Bizim Küçük Ergen daha Küçük Ördek bile değilken hediye gelen bebek kapısı süsü oracıkta duruyor hala. Boyutu da uygun mu uygun. Tekrar kullanabileceğimi düşündüklerimi bir kenara ayırmayı ihmal etmeden üzerindeki tüm malzemeleri söküyorum. Bir kaç deneme sonrası nihayet istediğim formu yakalıyor; iskeleti kaplama ve sabitleme aşamasını tamamlıyorum.

Sırada üzerini süsleme var. Hangi motifler olacak, ne sıklıkta yerleştirilecek? Kafada bir takım fikirler var ama hiç biri tam oturmuyor yerine. Zaten en uzun, en vakit alıcı kısmı burası benim için. İnternet bu konuda derya deniz ama birebir kopya yapmak da istemiyorum. Geçen seneden kalma yılbaşı motif kalıplarını bulup çıkarıyorum. Kesmek için bu kalıpları kullanacağım ama üst süslemeleri akışına bırakıyorum. Biliyorum ki akışına bıraktığımda her bir malzeme yerini bulacak.

Eski sarı bir kurdele parçası çam ağacının süslemesi oluveriyor. Geleneksel Romanya motifleri ile süslenmiş bir kurdele parçası da duvar askısı. Bu tepeye büyük bir boncuk lazım, hemşireye sorsam acaba var mıdır onda? Derken boncuk da değil dikiş kutusunun içinden çıkıveriyor büyük bir tahta boncuk. Tam da bu iş için sanki özenle saklanmış. Motiflerin içine doldurulacak elyafı da eski bir yastıktan çaldı mıydım tamam.

"Bizim sorunumuz fazla mükemmeliyetçilik" diyorum, arada yazıştığım hemşireme. "Detaylarda boğulup, hatalara gereğinden fazla takılıyoruz. Halbuki biz söylemesek kimsenin gördüğü bile yok o mini minicik hatayı. Misal Benim Adam yalayıp yutmuş senin pizzayı, oh oh oh ne şahane diye diye, sen hala 'ama yığaaa sucukları kurumuştu'. Bizim bundan kurtulmamız gerek" diye de bir yanda konuyu örneklendiriyor,  öte yanda yamuk kestiğim yıldızı çam ağacı motifinin üzerine dikiyorum içime içime atar gider yaparaktan. "Yamuksa yamuk, gerçek hayatta çok mu düzgün yani. Bu işi artık bugün, burada çözeceğiz ve işe bu yıldızla başlayacağız Şaşkın!". Biliyorum ki normal bir Şaşkın o minicik yıldızı mükemmel olana kadar keser de durur aksi taktirde.

Teknik taktik yok bam bam bam... Gözümü yumup mini mini hatalara, küçümen çarpıklıklara; tamamlıyorum, içimde başarmanın gururu, nihayetinde....


Okumak istersen:

Keçeden İşler - 05.06.2020

İzlemek istersen:

Broken - Netflix

(Valide Sultan Özel Dip Not) Şaşkın Hanım ne diyor siz, anlamıyor ben...

Subliminal mesaj: Kızım sana söylüyorum kocacım sen anla oluyor hikayemizde.




18 yorum:

  1. Becerikli arkadaşım yine döktürmüşsn hem yazıda hem de kapı süsünde tam da ileri dönüşüm olmuş 👍👏🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim. ❤️❤️ Ah bir de adını yazsaydın 🤗

      Sil
  2. aaa bayıldım bayıldım, zaten pek severim bu yılbaşı kapı süslerini, seninki yarıca güzel olmuş :)
    bakınız adaşçım hiç benzeşmeyen bir yanımızı böylece buldum: senin aksine, sadece düğme dikebilecek yetenekte bir insanımdır ben :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Şule!
      Valide Sultan Adı-Batasıca-Feysbuk'taki post'umun altına "kopan düğmeni dikmemek için kaçacak yer arardın" diye yorum bırakmış. Bence sen de kendini hiç hafife alma, zamananla içinden ne çıkacağı hiç belli olmaz. Çünkü Şulelik bunu gerektirir. :)))

      Sil
    2. "yarıca", şulece "ayrıca" anlamına gelir, sen de anlamışsındır eminim :)

      Sil
    3. Hahhaha ilahi, yazmasan inan farkında bile değilim, ben onu zaten "ayrıca" diye okumuşum. :))

      Sil
  3. Eline sağlık güzelim.gayet başarılı bir çalışma olmuş.devamını beklemekteyiz...bakalım o kutudan daha ne güzellikler çıkacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bi oturabilsem düzenli olarak başına, kesin çıkacak. :)

      Sil
  4. 😍😍 Awww... Bu ne şahane olmuş ama böyle. Gözlerime inanamadım, yine yeniden baktım. Çok profesyonelce bir iş çıkmış ortaya. Demedim mi ama bir ilmek atana, iğneye iplik geçirene kadardır, gerisi hemencecik gelir:))) Yaratıcılık dizboyu ki bu alanda aşmışsın artık diyorum. Yeteneğin genlerden kaynaklandığı da malumum:) Valide hanım gördüyse gurur duymuştur kesin. Maşallah sana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili komşum. Valide Sultan gururlanmaya gururlanmış ama öte yandan "kopan düğmeni dikmemek için kaçacak delik arardın" yazmayı da ihmal etmemiş. Kaytarmacılık da belli ki peder bey genlerinden geçmiş, yapacak bir şey yok. :)

      Sil
  5. süper olmuş bayıldım elinize sağlık valla helal olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  6. Emeğinize sağlık :)
    Atmıyoruz arkadaşım yerine almıyoruz arkadaşım olsaydı, ama mesajınız keşke

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :)

      Kendi adıma mümkün olduğunca ve elimden geldiği kadarıyla ihtiyacım olmayan şeyleri almamaya, daha az tüketmeye, geri ve ileri dönüşüme katkıda bulunmaya ve karbon ayak izimi azaltmaya çalışıyorum. Lakin insanız, ille ki bir şeyler alıyoruz. Bozuk, kırık, gereksiz diye rahatça çöpe gidebilecek şeylerin ömrünü ileri dönüşümle uzatabiliriz en azından. Bu yazıda da ucundan ona dokundum. Almamak bambaşka bir yazı konusu. :))

      Sil
  7. Gerçekten de bazı şeylere başlamak çok zor geliyor ama sonra iyi ki başlamışım diyor insan. Çok güzel olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Başlamak bitirmenin yarısı demiş atalarımız nur içinde yatalarımız, var hep bir bildikleri de işte motivasyonlara gelebilmeye bakıyor iş. O kısım bende biraz çetrefilli. :))

      Sil
  8. Way Şule sende ne sabir varmış yıllarca koleksiyonculuk yapmışsın..imza gülo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabır mı, inat mı yoksa ikisi birden mi bilemedim Gülo :)))

      Sil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)