Sayfalar

3 Aralık 2021 Cuma

Şimdi Okullu Oldum - Bölüm 2



ÖNCESİ

...
Ben şarkımı söyler, "ha bugün, ha yarın, oldu olacak yarından da yakın, ders çalışmaya başlaman lazım a Şaşkın" nameleri dilimde dolanıp dururken müdahale, iç sesim sandığım, Matrix'teki Sahip'ten geldi.

- Bana bak Şaşkın, o kadar konuşup zırladın. Ben yoğmuşum da, güncelle beni Sahipcim de... Ben de "peki o zaman bir şans daha Şaşkın'a" diyerek Büyük Patron'la müzakereleri yaptım, son bir güncelleme daha aldım sana. İşe de artık-yoğmuştur-üniversite-bölümünü gelecek vaadeden bir bölümle güncelleme ile başladım. Ya sen ne yaptın? Hala bi aylaklık, bi ciddiyetsizlik, bi kendini bilmezlik. Otur oturduğun yerde ve ders çalış! Yoksa biliyorum ben sana yapacağımı..."

Dedi ve "koku yeteneğimi" devre dışı bıraktı.

***

Filmi burada bir kaç gün öncesine sarıyoruz. İki gün kadar süren hafif bir burun tıkanıklığı ve hapşırık nöbetinin nedenini bir kaç gecedir kendini kolumun altından yukarı, neredeyse ağzımın içine kadar sokmak suretiyle yerleştiren, yaşı minnak, kendi azman kediciğimiz, ailemizin küçük canavarı Yuki'ye bağlı alerjiye; bir gün kadar sürüp geçen hafif bir hasta mı oluyorum ben hissiyatını da buz gibi havada kapı pencere açık uyumaya bağlamışım. İki antihistaminik, iki parasetamol derken zımba gibi de kalkmışım ayağa. Ne hastalık emaresi kalmış ne burun tıkanıklığı. 

Sabah ilk iş koştum mutfağa. Bir gün önceden fermente olması için hazırladığım çiğ karabuğdayları artık ekmeğe dönüştürmem lazım. Fermente işlemi daha önceden bildiğim, yaptığım bir şey değil. Tarif takibi ve ekmek yapımı desen, yeteneğimin boyutlarını şuralarda bak hep anlatmışım.

Ama tarifi defalarca izlemişim; kararlıyım, biliyorum bu defa başaracağım! Deneye deneye olmayacağını sonunda kabullenip, pes ettiğim yoğurt mayalama maceralarımda kullandığım örtüye özenle sardığım, fermantasyon sürecini çoktan tamamlamış olması gereken, çiğ karabuğdaylarımı çıkardım. Tarifin sahibi tatlı tatlı anlatıyor böyle "sürecin sonuna doğru ekşimsi bi koku geliyor, bu normal" diye ama benim karabuğdaylarda değil ekşimsi, hiç koku yok. "Tabii yaaa, hava soğuktu ya, üşüdü benim karabuğdaycıklarım, aktive olamadılar gariplerim" diye teşhisi koydum en araştırmacı geliştirmeci, en bilmiş halimle.  Kendi dediğime baya bi ikna olduktan sonra, "ziyan olmasın yavrucaklar, fermente olduğu kadar artık" diyerek tarifin sonraki adımlarını da tamamlayıp, müstakbel ekmeğimi fırına attım. Tarifin iki saatlik bir pişme süresi var. Yine tarif sahibinin minnoş minnoş betimlediği "fırında pişen o sıcacık ekmeğin mis kokusuyla, tüm eve yayılan hoş duyguların" heyecanıyla beklemeye koyuldum. 

🎶  🎶🎶

Saat birrr, yoksun... 
Bir buçuk, yook... 
Bir kırkbeş, iki, hadi pişti
pişecek ekmeek
Ve belkiiii, kim biliiir? 
Teeest yaptırırım.
Pozitif çıkar
Oturur ekmeğimi yerim
Tadı da gelmez
Veee belkiii, kim biliiiiirrrr... *

🎶 🎶 🎶 

Bu fermantasyon kesin olmamış bak, pişerken de koku gelmiyordan, laaan yoksa adı batasıca, evlerden ırak Kim-Olduğunu-Bilirsin-Sen mi oldum bene geçişim, evde koku veren asetonu, çamaşır suyu, yumuşatıcısı, ne var ne yoksa burnuma dayayıp, hiç birinin kokusunu alamayınca oldu.

Sonrası test yaptır, sonucu beklerken bir kaç gün önce görüştüğümüz küçük kız kardeşten gelen "test yaptırdım, pozitif çıktım ben" telefonu, ardından bu defa laboratuardan gelen "pozitifsiniz, hadi size geçmiş olsun" mesajı ile başlayan çılgın bir telefon trafiği, 14 gün karantina, istiklal marşı ve Küçük Ergen'in odasına çökme yoluyla kapanış.

Sen kalk pandeminin en alevli zamanında uluslar arası ev taşı; sıfırdan ev kur, bu sırada girip çıktığın yerlerin ve eve girip çıkanın haddi hesabı olmasın ama tüm bu süreçte değil hastalanmak, bir kez test bile yaptırmak zorunda kalma. Sonra böyle en olmayacak zamanda, ilk defa yaptırdığın testin pozitif çıksın. Tam Şaşkınlık hareket. 

Neyse ki, Türeci & Şahin çiftinden binlerce razı olsun; yaş haddimi doldurur doldurmaz açmışım kolumu, olmuşum kapı gibi çift aşımı. Koku kaybı dışında çok şükür hiçbir semptomum yok, maşallah yediklerimin tadı, tuzu, iştahım bile yerinde ama evdekileri riske atmamak için yapacak bir şey yok, ben yukarıda onlar aşağıda, karantina şartlarında geçireceğiz bu iki haftayı.

Fırsat bu fırsat, boş boş geçmez bu karantina; hayat sana ders çalış diyor, çalış Şaşkın çalış ara gazıyla oturdum bilgisayarın başına.

Devam edecek...


Gelecek bölüm:
Domates, biber, patlıcan ekicem sanan Şaşkın'a Mendel ve bezelyeleri şoku!


Beklerken bi göz atmak istersen:

Önceki Bölüm: Şimdi Okullu Oldum - Bölüm I

Kaygısız Çırak

Dinlemek istersen:

* Nazım Hikmet ve Zülfü Livaneli'ye saygıyla. Saat Dört... Yoksun

Denemek istersen:

Fermente Karabuğday Ekmeği Tarifi



10 yorum:

  1. Ah ah o ekmekten mi yemiştim ben... Yoksa kurabiye denemesinin ufak bir parçası mıydı, beni yemelere küstüren. Neyse ki adı lazım olmayan gitti, glutenle de aran fena değil gibi, bir ara şöyle kokusu burnunda biten yılbaşına yakışır kurabiyelerden mi yapsan. Hımmmm dutla olur bence, şekersizdeyim ya. Tarçın, üzüm, karanfil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemşireee gözlüğünü tak, Adsız olmuşsun :)) O ekmekten yiyemedin çünkü minnak virüslerim vardı o vakit. Yani gideri vardı, yedim de ama iki denememde de çok matah olmadı bence. Dış kabuğu yine bi derece de içini beceremedim sanırım ben yapmayı.
      Aksine o yediğin, yemelere küstüğün bir adet sağlıklı taklidi yapaya çalışan, şekersiz, glutensiz kurabiye denemesiydi ve o saydığın her şey de vardı içinde. :)))) Yok hemşirem şekersiz ve glutensiz kurabiye diye bişi olmuyo, olan da kurabiye olmuyo, oksimoron kelimesinin sözlük anlamı oluyo en fazla. Gel ben tarifimden şaşmayayım, yılbaşının yüzü suyu hürmetine tüm malzemeleri layıkıyla koyarak yapayım. Pazartesi döneriz glutensiz, şekersiz diyete. :)))

      Sil
  2. Aa! Geçmiş olsun, böylece gitmiş olsun. :(
    Ben de hikayeyi okurken, mutfağınız aşırı mı temiz, her gün çamaşır suyuyla silip kötülerinin yanında iyilerini de mi yok ediyorsunuz ki, yoğurt, maya tutmuyor filan yazmaya hazırlanıyordum ki, meğer kazın ayağı öyle değilmiş.
    Madem çok zorlamıyor, iyi ders çalışmalar olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili komşu. :) Geçti gitti bile, geçmiş zamanda anlattıklarım çok şükür.
      Yok benimkisi titizlikten falan değil direkt yeteneksizlikten. Üzerine birer tutam da sabırsızlık, acelecilik ve dikkat eksikliği sendromu eklenince mutfakta kusursuz fırtına oluyor. :D

      Sil
  3. ay geçmiş olsun adaşçım canım. neyse ki çalışacak tarım derslerin var, canın sıkılmaz :)

    şarkı uyarlamana yine bayıldım bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Geçti gitti çoktan çok şükür. Biraz geriden geliyor hikaye ama sıkılmış mıyım ya da Şaşkın'ın ders çalışma maceraları ilerleyen bölümlerde... :))

      Sil
  4. Ay benim okuma listesine Bölüm III düşmüş, buradakini neden görmemişim? Listeye geç düştü, çok gerilerde kaldı, görünmedi o zaman.
    Bir ara epeyce mola vermiştin. Ya, korona mı oldun sahi? Kıyamam ki. Hem de en yoğun zamanlarında ve çift aşıya rağmen. Geçti bitti'yi okumasam çok gerilecektim. Hay Allah, çok çok geçmiş olsun, bir daha sakın gelmesin.
    Zorlu günlerden geçiyoruz komşucum. Seninki katlamış, ders çalışmalar iyi gelmiştir lakin. Sonu güzel olacak o derslerin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen oluyor bende de öyle komşucum. Bakıyorum bir komşunun yeni yazısı başka bir komşunun sayfasında görünüyor ama bende nasılsa yok.
      Oldum ama benimkine koronacık diyelim, antikor güçlendirmesi oldu diyelim, aşılar aşkına. Koku kaybı olmasa test yaptırmak bile gelmezdi aklıma. Keşke yeni mutasyon, varyasyon herkes böyle rahat geçirse de bitse gitse, geride kalsa şu günler.
      Dersler nasıl olacak hala kestiremiyorum ama hayatıma öyle, böyle bi hareket getirdiği kesin ve hareket de bereket nihayetinde. :)

      Sil
  5. Hay Allah, geçti geçti. Neyse ucuz atlatılmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Keşke herkes aşısını olsa, böyle hafif hafif geçirse ve kurtulsak artık şu musibetten.

      Sil

Etiketler

#100.Yıl #29Ekim (1) #ağacımadokunma (1) #AilemizinGurusu (1) #anılar (7) #ArtRecreation (1) #ayrıyazılır (1) #bavulculuk (2) #benimadam (2) #BigSis (1) #bing #ai (1) #Caillou (1) #canımbabam (1) #coronatürmort (1) #Covid19Günceleri (3) #Dark (2) #dikkateksikliğisendromu (4) #doğruyazınkardeeeşim (1) #doğumgünü (3) #GameofThrones (4) #GeorgeR.R.Martin (5) #göçebe (6) #göçmenkadınlar (1) #gurbetçilik (7) #hemşire (1) #hemşirelik (6) #Hıdırellez (2) #içindenalmanyageçenyazılar (5) #İçindenAlmanyageçenyazılar (3) #içindenciddiyetgeçenyazılar (18) #içindenfilmgeçenyazılar (2) #içindenhüzüngeçenyazılar (1) #içindenistanbulgeçenyazılar (4) #içindenizmirgeçenyazılar (7) #İçindenMatrixGeçenyazılar (14) #içindenmizahgeçenyazılar (69) #içindenmutlulukgeçenyazılar (6) #içindenromanyageçenyazılar (2) #içindenşarkısözügeçenyazılar (31) #içindenşiirgeçenyazılar (17) #ileridönüşüm (2) #kafamaneredenesersekuşağı (5) #karantinahalleri (3) #Kayu (1) #kedigünlükleri (4) #kendimenotlar (8) #kim-olduğunu-bilirsin-sen (5) #küçükbirader (2) #küçükergen (9) #küçükkankam (7) #küçükördek (20) #lakap (1) #lost (1) #Marduk (2) #mercekbulut (1) #mim (10) #mindfulness (1) #mutluluk (2) #mylittlefeltstuff (4) #özürdilerimsezenaksu (1) #RIP (11) #seçmesaçmalar (1) #sevgiligünlük (1) #sevgililergünü (2) #SeziKalkavan (1) #soneryalçınlütfenbanakızma (1) #sonhavabükücü (2) #sonsuztemizlikdöngüsü (5) #şaşkın (41) #ŞaşkınınADHDGünlüğü (7) #ŞaşkınınAÖFmaceraları (10) #ŞaşkınınBayramÇelıncı (4) #şaşkınınsevgililergünüdileği (3) #şaşkınjunior (1) #şaşkınmutfakta (6) #tatil (1) #telekom (1) #uykusuzluk (1) #ValideSultan (18) #vallahidebunlarhepmizah (1) #yapayzeka (1) ArtRecreation (1)